Temat: „Konsumenci nie gęsi… technologie i rozwiązania wspomagające dialog z konsumentem”
Czas trwania: 2,5 godziny
Prelegent: Katarzyna Czuchaj
Plan wystąpienia
1. Dlaczego dialog z konsumentem jest ważny dla biznesu
1.1. Follow the… innovators and early adopters – charakterystyka pokolenia Millennials – wkrótce głównej grupy konsumenckiej w USA i Polsce
1.2. Zmienne trend & dynamika społeczności
1.3. Świat zmienia się bardzo szybko. Duży już nigdy nie pobije małego. To szybki będzie podbijał wolnego. [Rupert Murdoch] – zwinny biznes i konsumenci wspierający rozwój w trybie „lean”
2. Konsument uzbrojony w technologię – wróg czy przyjaciel?
2.1. Super-konsument – kto to taki? Jak wymagający klient może pomóc biznesowi?
2.2. Mobile, wereables, IoT – czego używają i jak kupują polscy konsumenci, co zmieniła technologia? Show-rooming, kody QR, aplikacje mobilne marek
2.3. Kobiety na łowach, mężczyźni z listą zakupową w dłoni… – zastanów się do kogo mówisz czyli dlaczego wiedza jest niezbędna, żeby efektywnie się komunikować –
przykład różnic w zachowaniach zakupowych pomiędzy kobietami i mężczyznami
3. Narzędzia pod ręką
3.1. Ankiety mobilne i zdalne badania w terenie (przykłady, jak działają?)
3.1.1. Crowdsourcing konsumencki
3.1.2. Motywatory – grywalizacja, konkursy, CSR
3.2. Monitoring opinii w sieci
3.3. Otwórz się na konsumenta
3.3.1. Ćwiczenie polegające na stworzeniu w grupach krótkich ankiet dotyczących zadanego albo własnego biznesowego obszaru badawczego, np. monitoring satysfakcji klientów restauracji, ocena poziomu szkolenia, badanie potencjału nowego zegarka typu smart-watch albo aplikacji), zadania mogą być zależne od tego kto przybędzie na wydarzenie, o ile wcześniej będziemy mieć listę i charakterystykę; grupa zastanawia się też nad motywatorami jakie mogą zadziałać na grupę potencjalnie badanych konsumentów, każda grupa przedstawia swoją ankietę
3.3.2. Pokaz systemu ankietowego i raportowego Mobile Institute, przykłady ankiet klienckich i wizualizacja wyników bazujących na przykładach zrealizowanych realnie, a nawiązujących do ćwiczenia wyżej
4. Q&A