Grudniowe wydarzenie Moda na Biznes musiało zostać przeniesione, ale wraz z nowym rokiem i z nowymi siłami cykl rusza dalej. Tym razem mowa będzie o innowacjach – nieodłącznym elemencie strategii XXI wieku.
XX wiek można określić mianem wieku technologii i wynalazków, ale XXI wiek stał się wizytówką innowacji. I o ile w ubiegłym wieku kolejne wynalazki robiły wrażenie, dziś pojawiające się na rynku wciąż nowe i udoskonalane programy i urządzenia przestały zaskakiwać. Można by rzecz, że wtopiły się w codzienność i są czymś oczywistym.
Nie mniej jednak trafnym wydaje się stwierdzenie, że to właśnie innowacja jest podstawą sukcesu każdego biznesu, szczególnie w zakresie nowoczesnych technologii. Ludzie, którzy połączyli to z pasją i wytrwałością mogą być skazani tylko na sukces. Ale czy na pewno?
Najbliższe potkanie Mody na Biznes dotyczyć będzie nowoczesnych technologii. Odbędzie się już w najbliższy czwartek, 14 stycznia o godzinie 19:00. Ponieważ w organizację wydarzenia zamieszane jest Biuro Karier Politechniki Wrocławskiej, spotkanie odbędzie się w budynku C-13, czyli tak zwanym serowcu na kampusie tejże uczelni w sali 2.17.
W tym kontekście kontrowersyjnym wydawać się może stwierdzenie, że na niektóre innowacje świat nie jest jeszcze gotowy albo, że wcale już ich nie potrzebuje. O tym na najbliższym spotkaniu z cyklu Moda na Biznes opowie Leszek Kozłowski – przedsiębiorca pełną gębą, który pierwszą firmę założył będąc jeszcze w Szkole Podstawowej. Na podstawie swojego doświadczenia z falstartem portalu do zamawiania jedzenia online opowie o tym, że do niektórych innowacji rynek musi dopiero dojrzeć i nie ma sensu się z nimi śpieszyć.
Zaskakująca może wydać się również sytuacja, kiedy rynek przychylny jest „nowościom” w formie odgrzanego po 20 latach kotletach. Zjawisko to zgłębi Piotr Sobolewski, laureat konkursu na grę promująca Wrocław jako Europejską Stolicę Kultury 2016, który, można powiedzieć lubi odgrzewać „techniczne kotlety”. Wraz z grupą studentów koła naukowego „TK Games” tworzy gry komputerowe grafiką nawiązującą do tych z końca lat ’80.
O tym, skąd w ogóle czerpać innowacyjne pomysły i dlaczego mimo wszystko warto na nie stawiać opowie Jan Skonieczny, były przedsiębiorca, a obecnie strateg, który na podstawie swojej wiedzy i śledzenia rynku innowacji potrafi przewidzieć trendy w technologii i zarządzaniu z paruletnim wyprzedzeniem.
Cykl spotkań Moda na Biznes porusza różne zagadnienia związane z przedsiębiorczością. Każde z nich dotyczy innego tematu. Na pierwszym spotkaniu prelegenci (Michał Drezner i Bartłomiej Tomczyński) mówili o pracy zgodnej ze swoją pasją, ale nie koniecznie z zawodem. Drugie spotkanie poświęcone było porażkom – temu, co może spotkań młodego przedsiębiorcę (Julia Daroszewska), jak czerpać siłę od swoich przeciwników (Michał Rakowski) i jak bronić się przed krytyką ze strony otoczenia (Artur Tarsa).
Pomysłodawcą i główną organizatorką cyklu jest Julia Daroszewska – wrocławska przedsiębiorca działająca w branży Marketingowej. Jej firma posiada obecnie 6 marek. Mimo młodego wieku ma na koncie dużo porażek związanych z biznesem, ale i nie mniej sukcesów.
W 2013 roku jej firma została zakwalifikowana do finałów regionalnych konkursu dla przedsiębiorczych studentów – Global Student Entrepreneur Awards. Jest organizatorką największych we Wrocławiu imprez wymiany ubrań SWAP Wrocław, a stworzona przez nią Babeczkowa Poczta Cookie with Love jest pierwszą i do tej pory jedyną taką usługą w Europie. Jako mówca udzieliła prelekcji między innymi w Wyższej Szkole Zarządzania w Berlinie, na spotkaniach klubu ASBIRO i na TechSaturdays. Kilkukrotnie wystąpiła też na Politechnice Wrocławskiej. Ma za sobą kilka wywiadów dla radia i telewizji.
– Tworząc cykl spotkań Moda na Biznes miałam na celu pokazać osobom, które myślą o otwarciu własnej firmy, czym tak na prawdę jest prowadzenie działalności. – Wyjaśnia. – Wiele mówi się o sukcesach nowo powstałych firm, ale każdy zapomina o tej drugiej stronie medalu. Poprzez Modę na Biznes chciałaby, powiedzieć to, czego nikt nie powiedział mnie, zanim zdecydowałam się na tak poważny krok, jakim jest prowadzenie firmy. Właśnie pod tym kątem swoje prelekcje przygotują zapraszani na Modę na Biznes mówcy. Mają za zdanie ujawnić tę drugą stronę medalu.
Niezależnie od decyzji dotyczącej dalszej ścieżki zawodowej, którą może być albo otwarcie własnej działalności, albo znalezienie pracy na etacie swoją pomoc oferuje Biuro Karier Politechniki Wrocławskiej. Posiada ono największą bazę z ofertami praktyk i pracy spośród wszystkich BK w Polsce. Zdecydowani zostać przedsiębiorcami mogą również liczyć na pomoc związaną z formalnościami dotyczącymi wyboru formy prawnej z rejestracją firmy.
Wsparcie merytoryczne natomiast kandydatom na przedsiębiorców zapewnić mogą prelegenci spotkań Moda na Biznes występując w roli mentorów i specjalistów swoich dziedzin.
Więcej o cyklu Moda na Biznes na stronie.