Jak skutecznie rekrutować, zarządzać i motywować wykorzystując wiedzę na temat typów osobowości?
Opis szkolenia
Warsztaty zaawansowanych technik komunikacji wykorzystujące wiedze na temat psychologii osobowości (C.G. Jung, W. Marston, I.K. Myers – Briggs).
Warsztaty przeznaczone jest dla wszystkich osób chcących zwiększyć swoją skuteczność rekrutowania, zarządzania i motywowania pracowników poprzez stosowanie właściwych strategii komunikacji i dopasowanych do typu osobowości pracownika.
Uczestnicy szkolenia zdobędą praktyczne umiejętności odczytywania typów osobowości swoich pracowników. Poznają i przećwiczą techniki pozwalające dobrze dopasować swój styl komunikacji do stylu komunikacji podległych swoich pracowników. Nauczą się właściwych strategii zarządzania dopasowanych do typu osobowości podległych im pracowników.
Warsztaty prowadzone są technikami interaktywnymi, co oznacza, że ponad 80% czasu trwania warsztatów, przeznaczone jest na aktywne ćwiczenia.
Cele ogólne
- zwiększyć skuteczność zarządzania podległymi pracownikami,
- udoskonalić umiejętności rekrutowania, zarządzania i motywowania pracowników.
Cele szczegółowe:
- zapoznać z ideą czterech podstawowych typów osobowości,
- nauczyć korzystania z praktycznego systemu rozpoznawania typu osobowości pracownika,
- nauczyć technik dopasowania na poziomie komunikacji werbalnej i niewerbalnej,
- nauczyć strategii komunikacji, rekrutowania, zarządzania i motywowania pracowników,
- nauczyć odpowiedniego sposobu reagowania w trudnych sytuacjach.
Korzyści ze szkolenia:
Po szkoleniu każdy uczestnik będzie potrafił:
- rozpoznać typ osobowości swoich obecnych i przyszłych pracowników,
- budować efektywne i trwałe relacje z każdego typu pracownikiem.
- dopasować swój styl komunikacji do rozpoznanego typu osobowości,
- rekrutować właściwych pracowników do zespołu,
- stosować w praktyce strategie zarządzania zgodne danym typem osobowości,
- wykorzystywać mocne strony podległych pracowników,
- zlecać zadania najlepiej dopasowane do typu osobowości pracownika,
- motywować do działania każdy typ osobowości,
- skutecznie reagować w trudnych sytuacjach.
Profil uczestnika:
- Dyrektorzy i kierownicy pionów, działów, sekcji.
- Menadżerowie HR.
- Kierownicy działu HR.
Czas trwania: 2 dni.
Program szkolenia
1. Wprowadzenie do psychologii osobowości.
- Historia typologii, czyli z teoriami przez wieki.
- Podstawowe założenia ułatwiające stosowanie systemu rozpoznawania osobowości.
- Cztery podstawowe typy osobowości i ich krótka charakterystyka.
- Osobowość jako kombinacja różnych typów.
2. Rozpoznawanie poszczególnych typów osobowości.
- Zachowania jako wskaźnik rozpoznawania typu osobowości.
- Główne cechy każdego z typów osobowości.
- Wzorce myślenia i działania.
- Sposoby podejmowania decyzji.
3. Dopasowanie do rozpoznanego typu osobowości.
- Dostosowywanie sposobu komunikacji w procesie zarządzania.
- Budowanie i utrzymywanie relacji.
- Preferowany rodzaj informacji.
- Komunikacja werbalna i niewerbalna.
- Proksemika – dystans społeczny.
4. Skuteczne strategie działania w procesie zarządzania.
- Cele i priorytety.
- Źródła motywacji.
- Zasady współpracy.
- Zlecanie zadań.
- Udzielanie informacji zwrotnych.
- Odczytywanie i pisanie e-maili.