Psychologia osobowości – zaawansowane techniki sprzedaży

Dodane:

Udostępnij:

Warsztaty zaawansowanych technik perswazji i wywierania wpływu, wykorzystujące wiedzę na temat programowania neurolingwistycznego przeznaczone są dla wszystkich, którzy chcą poprawić swoją komunikację z Klientami.

Uczestnicy warsztatów zdobywają wiedzę i umiejętności dotyczące stosowania języka perswazji. Uczą się różnych strategii komunikacyjnych i perswazyjnych, pomagających zarówno: zbierać potrzebne informacje, odpowiadać na wątpliwości Klienta i wywierać wpływ na jego decyzje.

Warsztaty prowadzone są technikami interaktywnymi, co oznacza, że ponad 80% czasu trwania warsztatów, przeznaczone jest na aktywne ćwiczenia.

Cele ogólne:

  • zwiększyć siłę oddziaływania na Klienta i podnieść skuteczność sprzedaży,
  • udoskonalić umiejętności komunikacyjne poprzez nauczenie technik skutecznej perswazji.

Cele szczegółowe:

  • zapoznać z wybranymi modelami programowania neurolingwistycznego,
  • zapoznać mechanizmami działania ludzkiego umysłu,
  • zapoznać z zasadami perswazji i wywierania wpływu,
  • nauczyć wykorzystywania systemów reprezentacji do skutecznej prezentacji oferty,
  • nauczyć wykorzystywania pytań metamodelu w celu usunięcia przeszkód w komunikacji,
  • nauczyć radzenia sobie z obiekcjami Klientów,
  • nauczyć rozpoznawać i wykorzystywać wartości oraz metaprogramy w procesie sprzedaży,
  • nauczyć praktycznego stosowania perswazyjnych wzorców językowych.

Korzyści ze szkolenia:

Po szkoleniu każdy uczestnik będzie potrafił:

  • rozpoznać i wykorzystać preferowany przez Klienta system reprezentacji,
  • wykorzystać preferowany przez rozmówcę system reprezentacji do usprawnienia komunikacji,
  • stosować w praktyce pytania metamodelu,
  • używać perswazyjnych struktur językowych modelu Miltona,
  • prowadzić rozmowę dopasowując się do wartości i metaprogramów Klienta,
  • wpływać na decyzje rozmówcy w procesie komunikacji.

Profil uczestnika:

  • Doradcy Klienta.
  • Konsultanci finansowo-ubezpieczeniowi.
  • Pracownicy biura obsługi klienta.
  • Przedstawiciele handlowi.
  • Konsultanci Call Center.
  • Kierownicy zespołów sprzedażowych.

Program warsztatów:

1. Historia i podstawowe informacje na temat NLP.

  • Historia NLP czyli umysł, język i działanie.
  • Podstawowe założenia wpływające na jakość komunikacji.
  • Kodowanie doświadczeń czyli tworzenie własnych map rzeczywistości.

2. Systemy reprezentacji – ich rola w komunikacji i wywieraniu wpływu.

  • Wzrokowy, słuchowy, kinestetyczny trzy systemy tworzenia w umyśle obrazu własnej rzeczywistości – jak Klient koduje i przetwarza informacje na temat Twojej oferty.
  • Rozpoznawanie systemów reprezentacji – jak rozpoznać który system reprezentacji preferuje Klient, czyli pierwszy krok w skutecznej komunikacji.
  • Dopasowywanie do systemu reprezentacji – jak prowadzić rozmowę i prezentować rozwiązania, aby mówić językiem Klienta.

3. Metamodel – procesy zaburzające komunikację czyli jak radzić sobie w trudnych sytuacjach podczas rozmowy z Klientem.

  • Generalizacja. Klient uogólnia podawane informacje – jak wykorzystać podstawy danego stwierdzenia, aby skutecznie zmienić opinie Klienta.
  • Usuwanie. Klient usuwa cześć informacji – jak dotrzeć do pominiętych informacji, aby poradzić sobie z uwagami Klienta.
  • Zniekształcanie. Klient zniekształca podawane informacje – jak odnaleźć związek pomiędzy informacjami i sposobem myślenia, a prezentowaną ofertą w celu zmiany stanowiska Klienta.

4. Magiczne słowa – słowa wywierające wpływ na reakcje Klienta.

  • Nie – ukryta moc zaprzeczeń.
  • Ale – kasowanie wypowiedzi.
  • I – sprawne łączenie faktów.
  • Pomimo – pierwsze zdanie jest ważniejsze.
  • Bo – liczy się działanie, powody nie mają znaczenia.
  • Spróbuj – próby zamiast konkretnych działań.

5. Implikacje – struktury językowe łączące słowa i zdania w związki przyczynowo – skutkowe, przydatne również w procesie odpierania zarzutów.

  • Jednoczesna – połączenie dwóch sprzecznych argumentów, które nie pozwala zanegować żadnego z nich.
  • Znaczeniowa – nadawanie niezaprzeczalnym faktom określonych znaczeń.
  • Wynikowa – tworzenie związków pomiędzy działaniami w celu uzyskania zaplanowanego wyniku.

6. Model Miltona. Presupozycje – ukryte w wypowiedziach założenia, przydatne w procesie wywierania wpływu podczas prowadzenia rozmowy z Klientem.

  • Pozorny wybór – nakłonienie Klienta do dokonania wyboru dającego efekt podjęcia odpowiedniej dla nas decyzji.
  • Dotyczące świadomości – zmuszenie Klienta do poszukiwania w umyśle odpowiedzi w celu akceptacji przekazanej sugestii.
  • Związane z działaniem w czasie – sugerowanie Klientowi wystąpienia kolejnego zdarzenia, wywołującego z góry określony efekt.
  • Zmiany czasu – kierowanie umysłu Klienta w dowolnie wybranym kierunku w celu wymuszenia określonego zachowania.
  • Porządkowe – wskazanie Klientowi, że ma zaakceptować i oczekiwać kontynuacji określonych działań.
  • Z użyciem przymiotników i przysłówków – wymuszenie na Kliencie aprobaty ukrytego faktu wpływające na akceptację podanej informacji.

7. Metaprogramy czyli nieświadome wzorce postępowania i podejmowania decyzji ułatwiające prezentację oferty i zamknięcie sprzedaży.

  • Metaprogram dążenie – unikanie. Rozpoznanie i wykorzystanie źródła motywacji odpowiadającego za decyzje Klienta.
  • Metaprogram wewnętrzny – zewnętrzny. Rozpoznanie i wykorzystywanie typu autorytetu, którym kieruje się Klient podejmując swoje decyzje.
  • Metaprogram ja – inni. Rozpoznanie i odwoływanie się do rodzaju korzyści, które determinują decyzje Klienta.
  • Metaprogram: ogólny – szczegółowy. Rozpoznanie i używanie odpowiedniego typu informacji, w celu ułatwienia komunikacji z Klientem.
  • Metaprogram opcje – procedury. Rozpoznanie i działanie (w trakcie procesu sprzedaży) zgodne z preferowanym sposobem postępowania Klienta.
  • Metaprogram podobieństwa – różnice. Rozpoznanie i kierowanie (podczas prezentacji) uwagi Klienta, na informacje ważne z punktu widzenia jego doświadczeń.