8-odcinkowa seria Expand your startup. Build the strategy to zbiór rozmów Soni Bazan z Inkubatora Technologicznego z firmami, które już zrobiły w tym kierunku pierwsze kroki oraz z organizacjami, które mogą w tym pomóc. Partnerem cyklu jest EIT Digital, a swoimi doświadczeniami dzielą się: Przemek Stanisz (North Star Consulting Group), Jan Nostiz-Jackowski (Startooy/InnerValue), Adam Penkala (Velis Real Estate Tech), Wojciech Jabłoński (Fundusz Ekspansji Zagranicznej), Piotr Hołubowicz (Seedia), Dénes Csiszár (EIT Digital), Joanna Broy, (EIT Health), Sebastian Balcerak (EIT Food) oraz Michał Miszułowicz (Bank BNP Paribas).
Krakowski Park Technologiczny nie ustaje w wysiłkach, by pomagać startupom na każdym etapie rozwoju. Tym razem po serii warsztatów i konsultacji nt. budowy strategii ekspansji zagranicznej wychodzi naprzeciw miłośnikom podcastów. Dzięki tym działaniom KPT chce pokazać ekspansję międzynarodową „od kuchni”, wykorzystując synergię startupów aspirujących do bycia globalnymi graczami, doświadczonych praktyków biznesowych oraz przedstawicieli polskich i zagranicznych korporacji.
„Dwa lata temu wydaliśmy publikację Expand your startup. Build the strategy, będącą praktycznym przewodnikiem po tym, w jaki sposób podejść do tematu ekspansji zagranicznej startupu. Część tej publikacji stanowiły wywiady z firmami, startupami, które mówiły o swoich międzynarodowych sukcesach, ale też o popełnionych przez siebie błędach. To w dalszym ciągu najchętniej pobierany z naszej strony materiał. Chcieliśmy stworzyć coś dla osób, które lubią słuchać podcastów lub takich, które po prostu jedyną wolną chwilę mają podróżując, np. samochodem. Jest milion sposobów na ekspansję, ale łączy je jedno – trzeba się do niej przygotować.” – komentuje Sonia Bazan, kierowniczka Inkubatora Technologicznego w Krakowskim Parku Technologicznym i pomysłodawczyni podcastu.
Większość startupów, z którymi współpracujemy, albo już sprzedaje swoje usługi na zagranicznych rynkach, albo deklaruje chęć rozwoju w tym kierunku. W tej serii każdy znajdzie coś dla siebie, zarówno przedsiębiorcy, którzy dopiero myślą o umiędzynarodowieniu, jak i startupy i scaleupy, które już zrobiły w tym kierunku pierwsze kroki. Doświadczenia i dobre praktyki wypracowane przez firmy z sukcesami międzynarodowymi mogą pomóc w weryfikacji pomysłów startupu planującego ekspansję zagraniczną.
Potraktujcie to jako prezent świąteczno-noworoczny od Krakowskiego Parku Technologicznego. Mamy nadzieję, że pomożemy Wam rozwinąć się szybciej. W końcu taką mamy misję.
Expand your startup. Build the strategy:
- Przemek Stanisz, North Star Consulting Group, – jak ugryźć temat ekspansji zagranicznej i od czego zacząć
- Jan Nostiz-Jackowski, Startooy/InnerValue – crowdfunding jako sposób na ekspansję zagraniczną
- Adam Penkala, Velis Real Estate Tech – ekspansja zagraniczna w przypadku firmy rozwijającej software
- Joanna Broy, EIT Health oraz Sebastian Balcerak, EIT Food – udział w programach EIT jako sposób na ekspansję
- Wojciech Jabłoński, Fundusz Ekspansji Zagranicznej – gdzie można zaleźć finansowanie na działania na rynku zagranicznym
- Piotr Hołubowicz, Seedia – ekspansja zagraniczna w przypadku firmy rozwijającej hardware
- Dénes Csiszár, EIT Digital – jak EIT Digital może pomóc w ekspansji zagranicznej
- Michał Miszułowicz, Bank BNP Paribas – współpraca startupów z korporacjami jako sposób na ekspansję oraz produkty bankowe, które w tej ekspansji mogą zdecydowanie pomóc
Słuchaj podcastu
Artykuł sponsorowany