Obecnie rozwiązanie dostępne jest dla pełnoletnich obywateli Stanów. Pierwsza ankieta, która pojawiła się w aplikacji dotyczy produktów, które ograniczają negatywny wpływ portali społecznościowych. Za jej wypełnienie można otrzymać 1000 punktów, których wartość to 5 dolarów. Punkty można wymienić na pieniądze przy pomocy PayPala.
Zebrane w ten sposób dane będą wykorzystywane do targetowania reklam. Przy czym Facebook zapewnia, że nie będzie ich udostępniał partnerom zewnętrznym.
Viewpoints dostępna jest na Android i iOS. Nie podano jeszcze, kiedy aplikacja pojawi się w innych krajach.
Aplikacja Viewpoints jest dostępna zarówno na systemy Android, jak i iOS. Na razie nie wiadomo kiedy pojawi się na kolejnych rynkach.
Nowe usługi Facebooka
W ostatnim czasie Facebook często inwestował w nowe obszary działalności. We wrześniu informowaliśmy, że gigant planuje w 2020 roku uruchomić własną kryptowalutę o nazwie Libra. Aby działała bez problemu, serwis społecznościowy nabył Servicefirend, startup, który projektuje boty dla klientów czatu wykorzystujących sztuczną inteligencję. Facebook zamierza stworzyć szereg usług finansowych, dzięki którym ludzie będą mogli korzystać z Calibry, np. do płacenia czy pożyczania pieniędzy między użytkownikami serwisu.
Natomiast na początku tego miesiąca pisaliśmy o tym, żefirma uruchomiła Facebook Pay. To nowa usługa płatności dla użytkowników serwisów społecznościowych, takich jak Facebook i Instagram oraz komunikator WhatsApp. Oferta będzie dostępna na początku tylko w Stanach Zjednoczonych z przeznaczeniem do płacenia głównie w Marketpalce. Ale nie tylko – usługa zastąpi obecne formy płatności, wykorzystywane przeważnie do zbiórek pieniędzy na cele społeczne lub charytatywne. Od 2015 r. z pomocą takich facebookowych zbiórek firma Zuckerberga przetworzyła transakcje o wartości ponad 2 mld dolarów.
Co z bezpieczeństwem? Wszelkie dane mają być zaszyfrowane. Wszystkie transakcje można zabezpieczyć PIN-em albo wykorzystać dane biometryczne smartfona. W tym drugim przypadku kod cyfrowy można zastąpić opcją rozpoznawania twarzy czy odcisku palca. Niestety informacje o dokonanych przez nas zakupach lub ofertach, które przeglądamy będą mieć wpływ na reklamy, które pojawiają się na naszych kontach.
Jak widać Facebook nie próżnuje, co jakiś czas pojawiają się informacje o nowych produktach i kierunkach rozwoju firmy. Jesteśmy ciekawi jak sprawdzi się Facebook Viewpoints. Czy użytkownicy będą chętnie sprzedawać dane na swój temat, w czasach w których tyle się mówi o ochronie takich informacji?