Facebook pomoże znaleźć pracę. Będzie jak LinkedIn?

Dodane:

Adam Sawicki, Redaktor prowadzącyRedaktor prowadzący MamStartup Adam Sawicki

Udostępnij:

Jesienią minionego roku Facebook rozpoczął testy nowej funkcji, która ma pomóc przedsiębiorcom w znajdywaniu kandydatów o pracę, a użytkownikom zatrudnienia. Właśnie udostępnił ten opcję. Na razie jednak nie wszyscy z niej skorzystają.

Na zdjęciu: Mark Zuckerberg, CEO Facebooka | fot. materiały prasowe 

Oferty pracy 

Od wczoraj właściciele firmowych profili na Facebooku mogą szukać pracowników za pośrednictwem popularnego serwisu społecznościowego. Wystarczy, że utworzą ofertę pracy, uzupełniając formularz o dane dotyczące stanowiska, wymiaru godzin i wynagrodzenia. Informacje te pojawią się w specjalnej sekcji „praca” oraz będą widoczne na ich profilu. Po 30 dniach oferta zniknie. 

Zainteresowani użytkownicy mogą odpowiadać na propozycję pracy, klikając na przycisk „Aplikuj teraz”. Wówczas zgłoszenie zostanie automatycznie uzupełnione o imię i nazwisko kandydata, jego historię zawodową i pozostałe informacje, które oznaczył na swoim profilu jako publiczne. Do tego internauta może napisać w kilku słowach, dlaczego uważa, że jest właściwą osobą na to stanowisko. 

65 mln profili firmowych 

Przed wysłaniem uzupełnionego formularza, ma jeszcze szansę, aby go edytować i poprawić. Następnie wysyła zgłoszenie za pośrednictwem Messengera, który na kolejnym etapie rekrutacji będzie służyć przyszłemu pracodawcy i osobie ubiegającej się o posadę do wymiany wiadomości. Może jednak wybrać także inną formę kontaktu jak na przykład e-mail albo telefon. 

Na razie usługa, którą Facebook testował po raz pierwszy jesienią minionego roku, dostępna jest tylko dla przedsiębiorców ze Stanów Zjednoczonych i Kanady. Niewykluczone, że z czasem spółka zdecyduje się udostępnić nową funkcję również w innych krajach. Przedsiębiorcy korzystający z serwisu społecznościowego posiadają łącznie 65 milionów profili firmowych oraz maja szansę dotrzeć ze swoimi ofertami pracy od półtora miliarda użytkowników. 

LinkedIn sprzedany 

Być może wówczas będziemy korzystać z Facebook do poszukiwania pracowników i pracy tak samo często jak używamy LinkedIna. Wspomniana sieć biznesowa została przejęta w minionym roku przez Microsoft za 26 miliardów dolarów. Przy tej okazji współzałożyciel LinkedIna Reid Hoffman powiedział, że fuzja obu spółek stworzy szereg możliwości przede wszystkim użytkownikom i klientom portalu.