Facebook przejmuje Giphy za 400 milionów dolarów

Dodane:

Marta Wujek Marta Wujek

Facebook przejmuje Giphy za 400 milionów dolarów

Udostępnij:

Facebook kupuje Giphy, internetową platformę oferującą narzędzia do tworzenia, udostępniania i remiksowania GIF-ów. Gigant potwierdził, że wartość transakcji to około 400 milionów dolarów.

Giphy zapewnia wbudowane funkcje wyszukiwania GIFów dla Instagrama i Facebooka. Po dokonaniu inwestycji firma nadal będzie działać w tym zakresie, stając się jednocześnie częścią zespołu Instagram. Użytkownicy nadal będą mogli przesyłać swoje własne GIF-y, a Facebook zamierza udostępniać usługi Giphy pod własną marką i oferować integrację z zewnętrznymi deweloperami.

– Użytkownicy nadal będą mogli przesyłać GIF-y. Deweloperzy i partnerzy nadal będą mieć taki sam dostęp do API Giphy, a twórcza społeczność Giphy nadal będzie w stanie tworzyć wspaniałe treści – napisał na blogu Vishal Shah, wiceprezes Instagram ds. produktu.

Facebook zapowiedział, że będzie inwestować w dodatkowy rozwój technologiczny Giphy, jak również budować nowe relacje dla niego zarówno po stronie treści jak i po stronie dewelopera produktu końcowego. Firma powiedziała również, że 50 proc. ruchu Giphy otrzymuje obecnie z aplikacji Facebook, Instagram, Messenger, FB app i WhatsApp.

Giphy został założony w 2013 roku i początkowo był po prostu wyszukiwarką GIFów. Pierwszym dużym rozszerzeniem strony było dodanie funkcji, która pozwoliła na udostępnianie jej produktów za pośrednictwem Facebooka, a zaraz po tym również Twittera. Według najnowszych danych z Crunchbase, Giphy łącznie zebrał 150,9 mln dolarów w pięciu rundach, wspieranych przez fundatorów takich jak DFJ Growth, Lightspeed, Betaworks, GV, Lerer Hippeau i innych.

Facebook po raz pierwszy próbował nabyć Giphy w 2015 roku, dwa lata po jego założeniu. Giphy w tym czasie podobno odrzuciło ofertę w celu realizacji partnerstwa z różnymi firmami z branży mediów społecznościowych. Chwilę po tym firma zebrała 17 milionów dolarów w finansowanie serii B.