Notify jak na razie tylko na iOSa
Od jakiegoś czasu Facebook testował aplikację, dzięki której mógłby powiadamiać swoich użytkowników o najświeższych informacjach, nawet gdy nie są oni w danej chwili zalogowani do portalu. Notify, bo o niej mowa, trafiła przedwczoraj do App Store’a i póki co jest dostępna jedynie dla internautów ze Stanów Zjednoczonych i to tylko tych wyposażonych w urządzenia na iOSie.
Można przypuszczać, że zespół zarządzany przez Marka Zuckerberga niebawem udostępni Notify w wersji dla Androida, bo zwyczajnie więcej osób korzysta ze smartfonów opartych na tym systemie, a także dla mieszkańców innych krajów. Nie wiadomo natomiast, kiedy miałaby nastąpić premiera aplikacji w sklepie Google Play, ponieważ Facebook w oficjalnym komunikacie nie podaje takich informacji, a skupia się na wyjaśnieniu jak działa Notify.
Facebook wyłączony, a powiadomienie i tak otrzymasz
Z punktu widzenia użytkownika sieci społecznościowej wcześniej wspomniana aplikacja pełni dwie funkcje. Po pierwsze agreguje news prasowe, a po drugie informuje internautę o ich publikacji. I nie musimy wcale być zalogowanymi do Facebooka, żeby otrzymać powiadomienie i je odczytać. Jak bywa w przypadku większości alertów, te rozsyłane przez Nofity, będą wyświetlać się na zablokowanym ekranie smartfona i dawać o sobie znać sygnałem dźwiękowym.
Nie zobaczymy na nim jednak pełnej treści przesyłanego artykułu, a jedynie nazwę magazynu, z którego pochodzi i skróconą informację, czego dotyczy publikacja. Po kliknięciu na nią, zostaniemy przekierowani na docelową stronę wydawcy, gdzie będziemy mogli przeczytać całą treść artykułu. Aplikacja współpracuje jak na razie z siedemdziesięcioma serwisami w tym: CNN, The Washington Post, Mashable i CBS Sports.
Posty wyświetlają się dziesięciokrotnie szybciej
Wcześniej, bo w maju tego roku, Facebook uruchomił inne narzędzie dedykowane wydawcom. Instant Articles służy im do publikowania artykułów w sieci społecznościowej. Dzięki niemu treści, które dystrybuują mają szybciej wyświetlać się na smartfonach użytkowników, którzy kliknęli w post. Okazuje się bowiem, że w przypadku facebookowej aplikacji mobilnej średni czas oczekiwania na pojawienie się artykułu wynosi dziesięć sekund. Instant Articles skraca ten czas dziesięciokrotnie.