Sports Stadium od Facebook zrelacjonuje wydarzenia sportowe
Relacja z finału Super Bowl 2016 dotrze do amerykańskiej widowni za pośrednictwem Facebooka, podobnie zresztą jak relacje z innych wydarzeń sportowych. Spółka ta bowiem poinformowała na blogu o uruchomieniu Sports Stadium. Jest to dodatkowa funkcja mobilnej wersji sieci społecznościowej, dzięki której fani różnych dyscyplin sportowych będą otrzymywać najświeższe informacje ze świata sportu.
Nowododaną opcję, zespół Facebooka podzielił na cztery kategorie: matchup, friends, experts i stats – każda z nich odpowiada za inną dawkę informacji. I tak, klikając na pierwszą z nich, użytkownik dowie się o przebiegu rozgrywek i gdzie można obejrzeć tę imprezę w telewizji. Kolejne zakładki zawierają: posty i opinie znajomych na temat danego wydarzenia, komentarze ekspertów, a także statystyki widowiska, którym się interesujemy.
650 mln facebookowiczów lubi sport
Jak wyjaśniono w komunikacie prasowym, spółka zarządzana przez Marka Zuckenberga zdecydowała się na uruchomienie Sports Stadium ze względu na liczne grono facebookowiczów zainteresowanych sportem. Firma szacuje, że spośród około półtora miliardowej społeczności aż 650 milionów osób to są fani sportu. – Sport łączy ludzi na całym świecie – napisano na blogu.
Póki co jednak Sports Stadium będzie łączyć jedynie fanów sportu ze Stanów Zjednoczonych i to tylko tych, którzy mają iPhone’a, pasjonują się futbolem amerykańskim i koszykówką. Taki stan rzeczy potrwa do czasu. Facebook planuje uruchomić w ciągu najbliższych kilku tygodni nową funkcję również w innych krajach, a także pozostałych platformach mobilnych.