Fanpage Trender, narzędzie umożliwiające analizowanie i optymalizowanie działań marketingowych na Facebooku, obchodzi właśnie pierwsze urodziny.
Premiera Fanpage Trendera odbyła się na konferencji Social Media Standard, równo rok temu, 13 grudnia 2010 r. Fanpage Trender jest produktem spółki SmartNet Research & Solutions, specjalizującej się w badaniach i doradztwie w obszarze Internetu i sieci społecznych.
Już w pierwszym roku działalności spółce udało się pozyskać kluczowych klientów wśród wiodących domów mediowych, agencji interaktywnych i PRowych, a także korporacji i firm z branży e-commerce. Spółka zaistniała także na rynkach 13 innych krajów, w tym Wielkiej Brytanii, Danii i Turcji. – Rozmawiamy z poważnymi partnerami z kolejnych krajów. Naszym celem na 2012 rok jest ekspansja zagraniczna – zapowiada dr Jan Zając, Prezes Zarządu SmartNet Research&Solutions i współtwórca Fanpage Trendera.
W lipcu 2011 r. w Fanpage Trender i SmartNet Research & Solutions zainwestował fundusz inwestycyjny Business Angel Seedfund.. Niedawno spółka osiągnęła z nadwyżką wyznaczony wówczas przychodowy kamień milowy. Dzięki temu nastąpiła kolejna runda inwestycji, w której Business Angel Seedfund objął kolejnych 10% udziałów, powiększając swoją pulę do 30%.
W listopadzie br., po niecałym roku działalności, spółce udało się osiągnąć break even point.
– SmartNet – operator marki Usługodawca – to jedna z tych inwestycji, w których wszystkie elementy przyjętej strategii realizowane są zgodnie z oczekiwaniami. Od początku wierzyliśmy, że ten rynek będzie się bardzo szybko rozwijał i warto na nim zaistnieć. Kluczową kwestią jest również zespół realizujący projekt, odznaczający się ogromnymi kompetencjami oraz motywacją do osiągnięcia sukcesu. Szczególnie cieszy nas ekspansja zagraniczna Fanpage Trendera, bo jest to produkt znakomicie się do tego nadający – powiedział Tomasz Wołynko z Business Angel Seedfund.
Od kwietnia br. Fanpage Trender publikuje cykliczne raporty Fanpage Trends na temat najpopularniejszych polskojęzycznych stron na Facebooku. – Cieszymy się, że tak szybko udało nam się umocnić pozycję ekspertów w zakresie marketingu na Facebooku. Nasze dane na dobre zagościły w mediach, a my sami często jesteśmi zapraszani na konferencje, warsztaty i szkolenia – komentuje dr Dominik Batorski, Członek Zarządu SmartNet Research&Solutions i współtwórca Fanpage Trendera.
Firma zatrudnia na stałe 11 osób (programiści, analitycy, specjaliści od sprzedaży i obsługi klienta). Oprócz ofert abonamentowych, przygotowuje także badania i analizy w oparciu o dane Fanpage Trendera. Spółka SmartNet Research&Solutions realizuje także badania i doradztwo dotyczące Internetu i sieci społecznych, m.in. odpowiada za cykl badań dotyczących marketingu politycznego w Internecie dla Instytutu Spraw Publicznych.
źródło: informacja prasowa