Największym hitem kwietnia okazał się Serce i Rozum, który jest od tej chwili drugim po Demotywatorach polskim fanpagem posiadającym milion fanów. Wyzwanie rzucone przez Komixxy.pl „Podejmij wyzwanie. Spróbuj napisać te 3 słowa w 3 komentarzach tak, aby nikt Ci nie przerwał: ME GUSTA KOMIXXY” zaangażowało w tym miesiącu prawie 16 tysięcy facebookowiczów. Tym samym Komixxy.pl utrzymują prowadzenie sprzed miesiąca, kolejny raz publikując najpopularniejszy post na „polskim” Facebooku.
Demotywatory są w dalszym ciągu największym fanpagem na polskim Facebooku, lecz liczba ich fanów nie wzrastała już tak znacząco jak w ubiegłych miesiącach. Wśród pozostałych największych fanpage’ów nie odnotowano spektakularnych wzrostów. Kwejk, Kuba Wojewódzki oraz Allegro powiększyli swoją liczbę fanów „zaledwie” o kilkanaście procent. Dużym wzrostem mogli za to pochwalić się w tym miesiącu operatorzy sieci komórkowych Play, Orange Polska oraz Plus. Ich fanpage powiększyły się o ponad 20%.
Wśród polskojęzycznych, komercyjnych fanpage’ów, w pierwszej piątce znalazły się w kwietniu: Demotywatory, Serce i Rozum, KWEJK.PL, Kuba Wojewódzki oraz Allegro.
Najwięcej zaangażowanych fanów posiadają nadal fanpage rozrywkowe: KWEJK.pl (ponad 179 tys. fanów) oraz Demotywatory (prawie 110 tys. fanów). Te dwa fanpage wyróżniają się w kwietniu także największą interaktywnością z fanami. W tym miesiącu dorównują im fanpage sportowe Star-Typ Sport oraz FCBarca.com, co ma zapewne związek z niedawno zakończonym półfinałem Ligi Mistrzów oraz porażki drużyny FC Barcelona.
Kwiecień pod kątem rankingu „liczby osób, które o tym mówią” był pechowy dla Demotywatorów. Fanpage utrzymywał się od początku roku na drugiej pozycji, w tej chwili spadł na piątą. W rankingu nadal prowadzi Kwejk, awansowały również Serce i Rozum, Orange oraz Play.
Kuba Wojewódzki nie pozwolił zapomnieć swoim fanom o rocznicy katastrofy smoleńskiej, jego post opublikowany w dniu 10 kwietnia zebrał ponad dwadzieścia tys. „lajków”. Walkę Marcina Najmana z Robertem Burneiką w ramach rozgrywek MMA zatytułowaną „Nie ma lipy”, opublikowaną w całości na oficjalnym fanpage’u Burneiki „zalajkowało” ponad czternaście tysięcy facebookowiczów.
Poniżej wykres z wynikami dla najpopularniejszych stron komercyjnych w polskojęzycznym Facebooku za kwiecień.
Fanpage Trends to cykliczne raporty na temat najpopularniejszych polskojęzycznych stron na Facebooku przygotowywane przez Sotrender publikowane na początku każdego miesiąca. Szczegółowy raport Fanpage Trends za kwiecień 2012 – z aktualnymi rankingami stron markowych z podziałem na kilkadziesiąt kategorii (m.in. alkohole, banki, muzyka, samochody, telekomunikacja, zakupy grupowe, oraz – od marca: hotele/SPA, kawiarnie, kluby (muzyczne), polityka i politycy oraz restauracje) – można pobrać bezpłatnie ze strony Sotrender: http://www.sotrender.com/pl/fanpage-trends.
źródło: informacja prasowa