Fintech Ebury przejął firmę Frontierpay

Dodane:

Marta Wujek Marta Wujek

Fintech Ebury przejął firmę Frontierpay

Udostępnij:

Fintech Ebury z Wielkiej Brytanii zainwestował w spółkę Frontierpay, która oferuje specjalistyczne usługi płatnicze dla firm. Jest to pierwsze przejęcie angielskiej firmy. Kwota transakcji nie została ujawniona.

Ebury, który działa również w Polsce, posiada angielską licencję instytucji pieniądza elektronicznego. W ramach swojej działalności między innymi wykonuje rozliczenia międzynarodowe i zarządza ryzykiem kursowym. Odbiorcami rozwiązania są małe i średnie firmy. Fintech posiada blisko 40 tys. klientów na całym świecie, z czego 2 tys. z nich w Polsce. Ebury jest pierwszym fintechem, który należy do systemu szybkich przelewów międzynarodowych SWIFT gpi – do tej pory w tej grupie znajdowały się tylko banki.

– Zwiększamy paletę produktów w zakresie międzynarodowych rozliczeń dla polskich firm o specjalistyczne usługi wypłacania wynagrodzeń pracownikom praktycznie w każdym zakątku świata. Liczymy, że przejęcie Friontierpay przyspieszy nasz rozwój w Polsce, ponieważ coraz więcej rodzimych przedsiębiorców deleguje swoich pracowników do pracy za granicą – stwierdził, cytowany w komunikacie prasowym, Jakub Makurat, szef Ebury na Polskę, Czechy i Słowację.

Frontierpay, to również brytyjska firma, która powstała w 2009 roku. Do głównych usług, które oferuje, należą przelewy pensji dla pracowników z różnych krajów. Dla Ebury przejęcie Frontierpay, to realizacja założonego planu o inwestowaniu w technologie. Celem firmy jest przyśpieszenie międzynarodowych procesów płatniczych.

– Ebury zatrudnia obecnie około 1 000 pracowników w 25 biurach w dwudziestu krajach i obsługuje ponad 40 tys. firm na całym świecie. Jesteśmy teraz globalną firmą z biurami w kilku krajach europejskich, na Bliskim Wschodzie, w Hongkongu i Chinach kontynentalnych, Australii, Kanadzie i Stanach Zjednoczonych. Inwestorami Ebury są 83North (inwestorzy w iZettle, Celonis, JustEat) i Vitruvian Partners (inwestorzy w Farfetch, Skyscanner, Darktrace, Marqeta). To wszystko pokazuje skalę naszego wzrostu w ostatniej dekadzie i jednoznacznie pozytywny odbiór nowoczesnych usług finansowych przez przedsiębiorców – dodał Makurat.