FintechOS pozyskał 12,7 milionów euro na globalną ekspansję, w ramach rundy serii A

Udostępnij:
FintechOS, firma oferująca platformę finansową nowej generacji opartą o hiperpersonalizację i automatyzację, pozyskała 12,7 mln euro w związku z emisją akcji serii A. Wiodącymi inwestorami tej serii są fundusz inwestycyjny OTB Ventures oraz Digital East Fund, prowadzony przez fundusz Earlybird Venture Capital. W rundzie finansowania uczestniczyli także wcześniejsi inwestorzy, czyli Gapminder Ventures oraz Launchub. Pozyskane środki mają zostać przeznaczone przez FintechOS m.in. na ekspansję w Polsce.

Technologia rozwijana przez FintechOS umożliwia tradycyjnym bankom i firmom ubezpieczeniowym szybkie dostosowanie się do nieustannie zmieniających się oczekiwań i potrzeb klientów, a dzięki temu skuteczne konkurowanie z fintechami. W oparciu o tę technologię, banki i ubezpieczyciele mogą bardzo szybko wprowadzać na rynek nowe produkty i usługi, które są w pełni cyfrowe, oparte na danych klienta i wysoce spersonalizowane pod jego potrzeby. Ponadto czas wprowadzenia produktów lub usług w oparciu o FintechOS trwa tygodnie, a nie jak wcześniej miesiące lub nawet lata. FintechOS można wdrożyć zarówno w środowisku multi-cloud, jak i lokalnym. Firma oferuje wsparcie w procesie uruchamiania usług w chmurze, a także gwarantuje pełną kompatybilność nowych rozwiązań z istniejącym środowiskiem IT klientów.

FintechOS oferuje połączenie do ponad 150 źródeł danych (w tym do systemów wykorzystujących funkcje społecznościowe i kontekstowe, a także do różnego rodzaju systemów IT wykorzystywanych na co dzień w instytucjach finansowych) oraz zapewnia automatyzację ponad 20 procesów finansowych (np. wspierany przez sztuczną inteligencję “KYC – Know Your Customer”, “Klient 360”, analiza cen oraz ryzyka). Częścią platformy jest także marketplace z 50 gotowymi aplikacjami typu open source, gotowymi do natychmiastowego wdrożenia. Umożliwiają one szybką digitalizację takich obszarów, jak m.in. onboarding klienta, kredyty, oszczędności, ubezpieczenia, emerytury czy zarządzanie majątkiem. Dzięki istniejącym partnerstwom FintechOS z Microsoft, EY, Deloitte, Publicis Sapient i CapGemini, platformę można bardzo szybko wdrażać na wielu rynkach.

Założony w 2017 roku przez doświadczonych przedsiębiorców Teodora Blidarus’a i Sergiu Negut’a, FintechOS ma obecnie klientów w ponad 20 krajach na trzech kontynentach. W 2019 roku firma zwiększyła swój roczny przychód o 450%. Obecnie pozyskany kapitał ma zostać wykorzystany na wsparcie dalszego wzrostu w Europie (w tym w Polsce), a także na ekspansję w Azji Południowo-Wschodniej i USA. FintechOS zainwestuje również znaczne środki w dalszy rozwój gotowych do wdrożenia aplikacji, usług i rozwiązań, które mają umożliwić bankom i ubezpieczycielom oferowanie wielokanałowej obsługi klientów na najwyższym poziomie.

– Nasze podejście do rozwoju technologii jest niekonwencjonalne ponieważ w centrum naszych działań zawsze jest klient. Stworzyliśmy FintechOS, aby przekształcić branżę finansową, umożliwiając bankom i firmom ubezpieczeniowym szybsze działanie i reagowanie, co ma się przełożyć na  wyższą użyteczność systemu i łatwość jego obsługi przez klientów. W efekcie, wysoce spersonalizowane usługi są teraz dostępne de facto od ręki – mówi Teodor Blidarus, CEO i współzałożyciel FintechOS.

– Chętnie inwestujemy w firmy technologiczne o wyjątkowej pozycji i z potencjałem wykładniczego wzrostu. Technologia FintechOS jest rewolucyjna w tym sensie, że zapewnia kompleksową automatyzację i cyfryzację usług i produktów oferowanych przez tradycyjne banki i firmy ubezpieczeniowe. Dzięki relatywnie niskiej cenie i wszechstronności zastosowania przekłada się to na ogromne oszczędności i stymuluje rozwój instytucji finansowych – mówi Adam Niewiński, General Partner w OTB Ventures.

– FintechOS jest pionierem na dynamicznie rozwijającym się rynku, którego wizją jest zmiana sposobu reagowania instytucji finansowych na zmiany rynkowe i regulacyjne. Jesteśmy dumni, że możemy być częścią tej podróży, która ukształtuje przyszłość usług finansowych – komentuje Dan Lupu, Partner w Earlybird.