Cateringoo działa na zasadzie marketplace’u, łącząc firmy cateringowe z klientem biznesowym. Ułatwia pracę recepcjonistek, asystentek, specjalistów ds. marketingu czy pracowników działu HR, czyli osób odpowiedzialnych za catering na spotkaniach w firmach. Platforma online pozwala na szybkie porównanie ofert wielu dostawców i zamówienie cateringu przez internet. Skraca ten obowiązek do kilku minut, gwarantuje przejrzystość cen, które są takie same jak bezpośrednio u dostawcy i pozwala na pełną kontrolę procesu. Zapewnia też jakość cateringu, bo wszyscy dostawcy są starannie weryfikowani.
Firma powstała półtora roku temu, a latem 2019 roku połączyła się z konkurencyjnym startupem Caterfly, spółką z portfolio Daftcode. Dobre wyniki i stabilny rozwój Cateringoo sprawiły, że startup szybko wzbudził zainteresowanie inwestorów, w efekcie czego niedawno zamknął pierwszą rundę inwestycyjną. Od funduszu KnowledgeHub pozyskał 2 miliony złotych na umocnienie swojej pozycji w Warszawie oraz na wyjście ze swoją ofertą do kolejnych miast – Wrocławia i Krakowa – gdzie już rozbudowuje zespoły sprzedażowe. Środki od inwestora Cateringoo przeznaczy również na promocję i rozbudowę platformy.
– Chcemy, by nasi klienci nie marnowali czasu na wyszukiwanie i porównywanie dostawców cateringu. Zrobiliśmy to za nich. Przygotowaliśmy również ofertę cateringową, która spełnia wymagania biznesu. Nasza platforma ma sprawić, że recepcjonistka zamawiająca catering na spotkanie zrobi to w kilka minut i już o nic nie będzie musiała się martwić. To klienci, którzy mają filie w różnych miastach, skłonili nas do ekspansji poza Warszawę. Odciążamy ich w procesie zamawiania cateringu i kontaktów z dostawcami, a do takiej wygody można się szybko przyzwyczaić – mówi CEO Cateringoo, Natalia Myszkowska.
Już dziś Cateringoo ma stabilną pozycję w branży cateringu biznesowego i może pochwalić się czterokrotnym wzrostem rok do roku. – Od początku kluczowa jest dla nas profesjonalna obsługa klienta i zapewnienie takiej jakości, by klient do nas wracał. Jesteśmy dumni z tego, że ponad 60% klientów pozyskanych w pierwszych miesiącach nadal korzysta z naszych usług – mówi Natalia Myszkowska. – Rośnie też średnia wartość zamówienia, która obecnie wynosi ponad 2000 zł. Rozszerzyliśmy sieć dostawców. Urósł również zespół, który przez niecały rok powiększył się z 3. do 12. osób – podsumowuje 2019 rok COO Cateringoo, Karol Lasota.
W lutym Cateringoo wypuściło kolejną wersję platformy online. Teraz klienci mogą samodzielnie wymieniać pozycje menu na takie, które lepiej im pasują. – Budując produkt, bardzo uważnie słuchamy sugestii klientów, co widać w kolejnych wersjach naszej platformy. Od momentu wprowadzenia nowych rozwiązań miesięczna częstotliwość zamawiania przez aktywnych klientów wzrosła trzykrotnie – komentuje zmiany w produkcie technologicznym szef zespołu technologicznego w Cateringoo, Szymon Czarnecki.
– Cieszymy się, że Cateringoo zdecydowało się na połączenie ze startupem powstającym w Daftcode. Dzięki temu mogliśmy szybciej zrekrutować silny zespół i zbudować prosty w użytkowaniu serwis online do wyszukiwania i zamawiania cateringu. Można w nim wybierać i dostosowywać oferty do potrzeb danej firmy i formatu spotkania, dopełnić wszelkich formalności, takich jak płatności i faktury czy komunikować się z dostawcami. Produkt świetnie odpowiada na potrzeby rynku, a spółka błyskawicznie stała się ważnym graczem w swojej branży, z którego możemy być dumni – mówi Paweł Seweryn, CEO Daftcode.
– Inwestycja w Cateringoo to nie tylko inwestycja w zaawansowany technologicznie marketplace, ale również w ciekawy i dynamicznie rosnący rynek, który już teraz wart jest w samej Europie ponad 15 miliardów euro. Firma bardzo szybko się rozwija, ma świetny zespół i mam nadzieję, że nasze środki pomogą jej zrealizować ambitne cele – komentuje Krzysztof Dębowski, Co-Managing Partner KnowledgeHub.
Wśród stałych klientów Cateringoo są wymagające firmy, które regularnie zamawiają catering na spotkania biznesowe. Możemy tu wymienić dużych graczy, takich jak The Boston Consulting Group, czy Allen Overy, ale także polskie firmy technologiczne, na przykład znany globalnie Booksy, czy rosnący w siłę Packhelp. Szybki wzrost firmy zaowocował nagrodą dla założycielki Cateringoo, Natalii Myszkowskiej, która w 2019 roku została wyróżniona w konkursie 50 Kreatywnych w Biznesie.