Wybierz, przymierz, zamów – czyli nowoczesne zakupy odzieży online z gwarancją dopasowania produktów do konsumenta.
Kupno ubrań online niesie za sobą kilka problemów. Głównym są nietrafione zakupy, kiedy to klient jest rozczarowany brakiem dopasowania np. koszuli do jego postury. Konsekwencją takich nieudanych zakupów są zwroty. Fits.me utrzymuje, że jeden na cztery produkty jest zwracany właśnie przez złe dopasowanie ubrania do postury klienta.
Odpowiedzią na ten problem jest propozycja wirtualnej przymierzalni, jaką można założyć dzięki nowoczesnym manekinom zbudowanym przez Fits.me. Dzięki nim, klienci mogą przed zakupem zobaczyć, jak dany produkt będzie wyglądał na manekinie postury klienta. Wystarczy tylko podać swoje prawdziwe wymiary, a manekin dostosuje swoje gabaryty do rozmiarów przyszłego nabywcy, pokazując tym samym dopasowanie ubrania.
Niedawno Fits.me ogłosiło wypuszczenie damskiej wersji zmiennokształtnego manekina. Męskie manekiny są już od pewnego czasu dostępne i przynoszą sklepom korzyści w postaci redukcji ilości zwrotów i wzrostu sprzedaży online. Przykładem jest tu londyński sklep z koszulami Hawes & Curtis, który odnotował 57% wzrost sprzedaży wśród nowych klientów i podwoił wyniki sprzedaży wśród klientów z poza Anglii. Szef sprzedaży elektronicznej w Hawes & Curtis, Antony Comyns przyznał, że dzięki wirtualnej przymierzalni zwroty spadły do poziomu 2,99%.
Manekiny wyglądają naprawdę imponująco, a za ich budowę była współodpowiedzialna Maarja Kruusmaa, profesor biorobotyki na Politechnice w Tallinie.
Źródło: arcticstartup.com