FlixBus testuje autobus dalekobieżny zasilany energią słoneczną

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

FlixBus testuje autobus dalekobieżny zasilany energią słoneczną

Udostępnij:

FlixBus wyposażył w panele słoneczne autobus kursujący na trasie międzynarodowej, między Dortmundem a Londynem. Wygenerowana energia słoneczna wykorzystywana jest do zasilania systemów elektrycznych w autobusie, a także skutecznie zmniejsza zużycie paliwa i emisję CO2.

Panele słoneczne zostały zainstalowane na jednym z autobusów partnera Kupers Touringscars z Limburga, który kursuje z Dortmundu przez Eindhoven, Antwerpię i Brugię do Londynu. Obecnie autobus kursuje dwa razy w tygodniu. Od kwietnia będzie jeździł jeszcze częściej, a w okresie wakacyjnym nawet codziennie.

Projekt prowadzony jest we współpracy z brytyjską firmą TRAILAR, która oferuje innowacyjne rozwiązania transportowe mające na celu zmniejszenie wpływu pojazdów silnikowych na środowisko. Elastyczne maty solarne dostosowane są do użytku w sektorze transportu i były dotychczas stosowane na ciężarówkach i pojazdach dostawczych. FlixBus jako pierwszy zastosował tę technologię na autobusie kursującym na trasie międzynarodowej.

Technologia w trosce o środowisko

Maty solarne zainstalowane na dachu FlixBusa są cienkie i lekkie, co sprawia, że nie zwiększają oporu powietrza. Średnia oszczędność osiągnięta dzięki zastosowaniu tej technologii to 1,7 litra oleju napędowego na 100 kilometrów. Oznacza to, że przy średnim dystansie 600 kilometrów – dzienna oszczędność paliwa wyniesie około 10 litrów.

Instalacja paneli fotowoltaicznych pozwoli także na zasilanie energią słoneczną całej elektroniki na pokładzie, czyli między innymi portów USB, gniazdek i klimatyzacji. Dzięki temu pasażerowie FlixBusa mogą ładować swoje urządzenia mobilne energią odnawialną, pobieraną z dachu jadącego autobusu.

Podróże neutralne klimatycznie

FlixBus od 2018 roku zintensyfikował działania mające na celu ochronę środowiska. Jako pierwszy na świecie przetestował elektryczne autobusy dalekobieżne na trasach we Francji, w Niemczech oraz w Stanach Zjednoczonych, a także autobusy zasilane ogniwami wodorowymi. Co więcej, FlixBus daje swoim pasażerom możliwość zrekompensowania emisji CO2 z podróży. Obecnie około 6% pasażerów FlixBusa na całym świecie korzysta z tej możliwości, a w Holandii decyduje się na to 9% podróżujących. Kontynuując działania proekologiczne, spółka planuje do 2030 roku być w 100% neutralna dla środowiska.