W sierpniu 2021 zakończył się rebranding Fly On The Cloud – firmy partnerskiej Google Cloud, Facebooka, Zendesk i Pipedrive’a, wspierającej organizacje z Europy Środkowo-Wschodniej we wdrożeniu i użyciu usług chmurowych. W efekcie zmiany strategii powstało FOTC – marka skupiająca specjalistów usług chmury obliczeniowej Google Cloud, świadcząca wdrożenia, szkolenia i bieżące wsparcie w obsłudze rozwiązań Google Workspace, Chrome Enterprise czy Google Cloud Platform. Do życia powołane zostały też dwa kolejne brandy:
- Refolks – zespół ekspertów prowadzących wśród firm wdrożenia Workplace from Facebook – platformy społecznościowej dla pracowników,
- Oh My Support – marka wspierająca organizacje w implementacji platform obsługi klienta indywidualnego i biznesowego Zendesk i Pipedrive.
Skąd potrzeba zmian?
Ostatnie półtora roku było okresem przyspieszonej cyfrowej transformacji wśród wielu organizacji. Szkoły, które niemal z dnia na dzień przeszły w zdalny tryb nauczania; firmy zmuszone przeprowadzić cyfryzację dokumentów i zadbać o odpowiednie poziom zabezpieczeń; przedsiębiorstwa poszukujące możliwości szybkiej optymalizacji kosztów.
– Zwiększone zapotrzebowanie na wdrożenie usług chmurowych lub większą adopcję używanych rozwiązań przełożyło się też na zmiany we Fly On The Cloud. Firma, by zapewnić jakościową obsługę każdego klienta, ponad dwukrotnie poszerzyła szeregi, nabyła nowe kompetencje i uruchomiła kolejne działy (chociażby dział Customer Success). Zmiany zaszły też w Radzie Nadzorczej oraz w strukturze organizacyjnej spółki. Wyznaczenie specjalizacji było konieczne, by lepiej i bardziej kompleksowo odpowiadać na potrzeby naszych klientów. Przebudowa struktury organizacji ma wpływ indywidualnie na każdego z nas. Każdy członek zespołu – czy to FOTC, Refolks czy OMS – może skoncentrować siły na rozwoju określonej ekspertyzy – mówi Piotr Wieczorek, CEO w FOTC.
Skupienie na Google Cloud w FOTC
– Obranie strategii one-Google pozwoli nam utrzymać pełne skupienie na jednym rozwiązaniu, jeszcze bardziej zgłębić tajniki ekosystemu i opracowywać dedykowane strategie dla naszych klientów – wskazuje Piotr Wieczorek.
Realizacja obranej strategii umożliwi pogłębienie relacji z dostawcą usług, co przełoży się m.in. na bliższą współpracę z inżynierami po stronie Google Cloud, lepsze opracowanie strategii migracji lub startu w chmurze, możliwości zapewnienia konkurencyjnych benefitów finansowych i optymalizacji kosztów usług chmurowych, tworzenia większej ilości bezpłatnych materiałów edukacyjnych czy organizację wydarzeń branżowych. To też działanie umożliwiające nawiązanie współpracy z kolejnymi ekspertami technologii chmurowych oraz szybsze zdobywanie kompetencji wewnątrz organizacji.
– Wśród planów na najbliższy kwartał mamy również uruchomienie supportu 24/7 przy usłudze Google Workspace, platformy szkoleniowej dla przyszłych inżynierów chmury FOTC Academy czy otworzenie oddziałów w kolejnych krajach Europy Środkowo-Wschodniej – podaje FOTC w komunikacie na swojej stronie internetowej.
FOTC – Twój partner w podróży do Google Cloud
Spółka FOTC (poprzednio Fly On The Cloud) posiada status oficjalnego partnera Google Cloud od 2014 roku. W ciągu ostatnich siedmiu lat wspierała organizacje publiczne i jednostki edukacyjne oraz małe, duże i średnie przedsiębiorstwa prywatne w rozwinięciu potencjału w chmurze publicznej. Obecnie prowadzi oddziały w Polsce, Rumunii, Bułgarii, Czechach, na Słowacji, Węgrzech i Ukrainie. Na pokładzie posiada 70 ekspertów, w tym certyfikowanych inżynierów, architektów oraz specjalistów ds. bezpieczeństwa i sieci. Współpracuje z blisko 2000 firmami, m.in. z Revolutem, AmRestem czy Booksy.
W 2020 roku Google Cloud przyznało FOTC specjalizację Work Transformation potwierdzającą odpowiednio wysoki udokumentowany poziom wiedzy, kompetencji i doświadczenia w prowadzeniu wdrożeń usługi Google Workspace oraz nagrodę EDU Cloud Impact 2020 za wsparcie szkół i uczelni w przeprowadzeniu cyfrowej transformacji w obliczu pandemii.
Artykuł powstał we współpracy z FOTC