Jak podaje The Verge, zajęcia na żywo zakończą się 1 marca, natomiast zajęcia online będą dostępne do 27 marca. Obie firmy zawarły ugodę, a Peloton dodatkowo podarował za darmo użytkownikom wirtualnych treningów Flywheel swoje rowery.
Spór o patent
Peloton pozwał Flywheel we wrześniu 2018 r. z powodu skopiowania przez Flywheel tablicy z wynikami, roweru treningowego oraz koncepcji zajęć, z których można korzystać online w domowym zaciszu. Peloton nie zgadzał się w szczególności z faktem, że zawodnicy na żywo mogli rywalizować ze sobą, jak na platformie Pelotona.
Przedstawiciele firmy Peloton twierdzą także, że inwestor Flywheel przedstawił się prezesowi Pelotonu, Johnowi Foleyowi w prywatnej rozmowie, jako potencjalny inwestora Peletonu, który był ciekaw biznesplanów firmy.
Trzy miesiące po tym spotkaniu, Flywheel uruchomił swój rower Fly Wheel Anywhere. W tym czasie Flywheel zaprzeczył oskarżeniom, twierdząc, że pracował nad urządzeniem wiele lat przed premierą roweru treningowego Pelotonu.
Nieco później Flywheel przyznał się do naruszenia patentów Pelotona.
F45 Training
Ogromna popularność wszelakich dyscyplin sportowych sprawia, że celebryci chętnie interesują się już nie tylko uczestnictwem w zajęciach, ale także wykupem udziałów tego typu firm.
Mniejszościowy pakiet udziałów w australijskiej sieci klubów sportowych F45 Training posiada Mark Wahlberg, aktor znany z takich filmów jak „Transformers: Wiek zagłady” czy „Infiltracja”.
W zeszłym roku Mark Wahlberg kupił mniejszościowy pakiet udziałów w firmie o wartości ok. 450 mln dolarów. Aktor regularnie publikuje w mediach społecznościowych wpisy z F45. Na treningi zaprasza m.in. takie osoby jak: Mario Lopez, Dwyane Wade i Jimmy Butler, Calvin Johnson czy Max Domi.
W styczniu tego roku F45 Training, oferujący grupowe zajęcia treningowe, złożył wniosek o pierwszą ofertę publiczną w Stanach Zjednoczonych. Firma została założona w Sydney. Ma siedzibę w Los Angeles. W ciągu jednego miesiąca spółka podpisała aż 100 nowych umów franczyzowych.
Adam Gilchrist, współzałożyciel F45, odmówił komentowania jakichkolwiek planów IPO. Powiedział jedynie, że firma stale poszukuje sposobów, aby pomóc franczyzobiorcom przyspieszyć wzrost sprzedaży w ich klubach.