Foodsi ze wsparciem inwestorów pomoże walczyć z marnowaniem jedzenia w gastronomii

Dodane: 29.09.2021

Informacja prasowa

Udostępnij:

Polski startup Foodsi, który pomaga w walce z marnowaniem żywności, pozyskał ponad 1,1 mln zł finansowania w rundzie pre-seed, której przewodził fundusz AIP Seed. Spółka przeznaczy pozyskane środki na rozwój platformy umożliwiającej kupowanie nadwyżek jedzenia z restauracji, piekarni i sklepów.

Foodsi to polski startup, który pomaga lokalom gastronomicznym i sklepom spożywczym w sprzedaży nadwyżek jedzenia. Firma rozwija aplikację mobilną działającą w formie managed marketplace, która umożliwia biznesom oferowanie nadwyżek jedzenia w niższych cenach, by zapobiegać marnowaniu żywności. Klienci mogą zarezerwować w ciągu dnia paczkę, która będzie dostępna do odbioru pod koniec dnia pracy lokalu.

Zawartość paczki jest zawsze niespodzianką i zależy od regularnej sprzedaży w konkretnym punkcie danego dnia. W zamian klienci otrzymują ceny nawet kilkukrotnie niższe od regularnych, a lokale nie tylko nie muszą wyrzucać niesprzedanych posiłków, ale również zyskują dodatkowe źródło przychodów i nowych klientów. To wszystko łączy idea zero waste, która przyświeca Foodsi.

Startup został założony w roku 2019 przez Mateusza Kowalczyka (CEO) i Kubę Fryszczyna (CTO). Obaj doświadczyli osobiście problemu marnowania jedzenia, pracując w restauracjach podczas studiów w Kopenhadze, a następnie w Warszawie i właśnie to zainspirowało ich do stworzenia Foodsi.

Przez pierwsze lata rozwijali startup z własnych, zarobionych podczas studiów środków oraz reinwestując przychody. Bez budżetów reklamowych i zewnętrznych inwestycji pozyskali ponad 1 tys. lokali w całej Polsce, w kilkunastu miastach – przede wszystkim w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Trójmieście i Wrocławiu. Partnerami Foodsi są między innymi restauracje, piekarnie, cukiernie, kawiarnie, a także sklepy spożywcze. Wśród nich znane w Polsce marki, jak A. Blikle, Oskroba, Przystanek Piekarnia, Olimp, Salad Story, Vincent, a także sklepy Stokrotka i catering dietetyczny Body Chief.

Foodsi ma dziś także ponad 300 tysięcy użytkowników korzystających z aplikacji, z czego 250 tysięcy dołączyło w ciągu ostatnich 12 miesięcy. W ostatnim roku uratowali ponad 350 tys. paczek jedzenia. We wrześniu 2021 startup wypuścił też zupełnie nową wersję aplikacji, która jest już dostępna w sklepach App Store i Google Play.

Teraz Foodsi pozyskało finansowanie w rundzie seed, której przewodził fundusz AIP Seed. Wzięli w niej udział także Marcin Woźniak, prezes AgriTech Hub i partner w KnowledgeHub, a także inwestorzy branżowi. Spółka otrzymała też finansowanie w modelu RBF od Uncapped. Łącznie Foodsi pozyskało ponad 1,1 mln złotych.

Pozyskane środki Foodsi przede wszystkim na dalszy rozwój aplikacji, a także na zwiększenie obecności w największych polskich miastach.

– Zdecydowaliśmy się zainwestować w Foodsi przede wszystkim ze względu na znakomite kompetencje i zrozumienie rynku przez założycieli. Zespół Foodsi cechuje nadzwyczajna energia i determinacja. Mimo wielu trudności, bez zewnętrznego kapitału, nie tylko przetrwali pandemię, ale zaczęli po niej dynamicznie rosnąć, osiągając sukcesy nieproporcjonalnie duże względem budżetu. Determinacja Mateusza i Kuby pozwala nam wierzyć, że zmienią zasady gry w branży gastronomicznej, spożywczej i nie tylko – mówi Dariusz Żuk, CEO AIP Seed.

– Cieszymy się z zaufania inwestorów i zainteresowania użytkowników, ale też coraz większej świadomości biznesów spożywczych i gastronomicznych, które chętnie dołączają do naszej platformy. Problem marnowania jedzenia jest o wiele większy niż tylko ten, którego dotyka Foodsi. Wiemy jednak, że wszelkie zmiany na lepsze muszą zajść najpierw w naszych głowach, więc chcemy, żeby nasi odbiorcy przekładali wartości, którymi kierujemy się w Foodsi na swoje życie i np. odpowiedzialne planowanie zakupów w gospodarstwach domowych. Foodsi to bardzo przyjemna forma zmieniania świata na lepsze – mówi Mateusz Kowalczyk, CEO Foodsi.