Połączenie reklamy ze stacją ładowania EV
Pozyskany kapitał od nowych inwestorów wraz z deklarowanym zainteresowaniem sektora bankowego umożliwi ChargeEuropa:
- rozwój nowoczesnych technologii ładowania pojazdów elektrycznych (EV) oraz Digital Out of Home (DOOH),
- rozbudowę zespołu,
- instalację nowych ładowarek na terenie całego kraju (pipeline to ponad 1000 lokalizacji w całej Polsce) jak i zagranicą.
ChargeEuropa planuje ekspansję swojej sieci na nowe rynki oraz umocnienie swojej pozycji jako lidera w sektorze infrastruktury ładowania pojazdów elektrycznych w regionie Europy Środkowo-Wschodniej (CEE).
– ChargeEuropa ma potencjał, aby stać się liderem ładowania pojazdów elektrycznych w regionie Europy Środkowo-Wschodniej (CEE). Połączenie reklamy ze stacją ładowania EV umożliwia instalowanie rentownych stacji na rynkach, które znajdują się jeszcze w początkowej fazie adopcji elektromobilności — mówi Jan-Christoph Rickers, dyrektor zarządzający MobilityFund, a jednocześnie jeden z pierwszych inwestorów ChargeEuropa, związany z firmą od rundy zalążkowej w 2021 roku.
Grono współinwestorów
Runda finansowania przyciągnęła także innych współinwestorów: Simpact Ventures – polski fundusz impaktowy, którego celem jest generowanie pozytywnego i mierzalnego wpływu społecznego, MobilityFund – niemiecki fundusz venture capital, specjalizujący się w sektorze mobilności i transportu oraz Canard Ventures – amerykański fundusz inwestycyjny zajmujący się kreatywnymi technologiami. W rundzie wziął udział również szwajcarsko-polski przedsiębiorca Alex Kostecki (co-founder aplikacji finansowej Clair).
Czytaj także:
- Jak innowacyjne startupy zmieniają oblicze polskiej energetyki?
- Inwestycja zaparkowana, czas na rozwój: Lead Ventures inwestuje 4 miliony euro w proptech Parkl Digital Technologies