Frans-Willem de Kloet inwestuje w polską spółkę technologiczną Sellions

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

Frans-Willem de Kloet inwestuje w polską spółkę technologiczną Sellions

Udostępnij:

Frans-Willem de Kloet, były prezes UPC Polska, inwestuje w Polsce w technologiczną spółkę Sellions. Firma tworzy systemy automatyzacji sprzedaży nowej generacji.

Frans-Willem de Kloet, przez wiele lat pełniący funkcję prezesa i dyrektora zarządzającego spółek grupy Liberty Global (w tym UPC Polska) w maju br. zainwestował w spółkę Sellions. Firma tworzy systemy automatyzacji sprzedaży nowej generacji. Z jej aplikacji skorzystało do tej pory ponad 100 000 osób pracujących na rzecz czołowych firm m. in. z branży FMCG i telekomunikacyjnej.

– Sellions wypracował wyjątkową platformę i rozwiązanie adresujące potrzeby zarówno zespołów zarządzających, jak również sprzedawców. Z doświadczenia wiem jak ciężkie i drogie jest wdrożenie narzędzi CRMowych takich jak np. Salesforce Duże przedsiębiorstwa jak Liberty Global wydają na nie miliony, a wdrożenie często zajmuje kilka lat. Oczywiście, na koniec dnia otrzymujemy kompleksowe narzędzie, ale skierowane przede wszystkim do kadry zarządzającej, a w mniejszym stopniu do samych handlowców. To, co podoba mi się w Sellions to fakt, że zaadresowali dwa główne wyzwania – oferują elastyczną, efektywną kosztowo platformę, nastawioną na budowanie zaangażowania handlowców. Umożliwia ona łatwe zarządzanie wszystkimi kanałami komunikacji z klientem w jednym miejscu, a  ponadto może być używana jako dodatek do Salesforce oraz podobnych systemów CRM. Dzięki temu potencjalni klienci, którzy już przeszli bolesny okres wdrożenia głównego systemu, mogą łatwo skorzystać z Sellions i przyspieszyć cyfrową transformację sprzedaży – mówi Frans-Willem de Kloet, inwestor, nowy partner spółki.

Millenialsi wymagają więcej

Dla osób urodzonych w latach 80. i 90. standardami wysokiej jakości usług oferowanych przez aplikacje konsumenckie są te wyznaczane przez platformy takie jak Facebook, Twitter, Spotify, czy Netflix.

– Przyzwyczajenia te sprawiają, że dzisiejsze aplikacje biznesowe m.in. CRMy nie spełniają oczekiwań handlowców, chociażby w zakresie intuicyjnej obsługi, ponieważ powstały głównie w odpowiedzi na potrzeby raportowe managerów. W naszej ocenie kluczem w sprzedaży do nowego pokolenia klientów są zaangażowani i wyposażeni w komplet wiedzy o działaniach klienta przedstawiciele handlowi. Z tego powodu, rozwijane przez nas aplikacje są intuicyjne, elastyczne i łączą wszystkie interakcje z klientem w kanałach cyfrowych i tradycyjnych w łatwe do zarządzania ścieżki (omnichannel customer journey) – mówi Wojciech Mikucki, CEO Sellions.

– Nie zapominamy przy tym o managerach, którzy na koniec dnia decydują czy skorzystać z naszych usług. Przejrzysty wgląd w działania handlowców w terenie, ekstremalnie krótki Time-To-Market, łatwe testy A/B i wykorzystanie grywalizacji do motywowania handlowców ułatwiają kierownikom zarządzanie sprzedażą i umożliwiają osiąganie coraz lepszych wyników – dodaje Piotr Trentowski, CTO Sellions.

Cyfrowa transformacja sprzedaży terenowej

Sellions kieruje usługi do firm, które prowadzą sprzedaż terenową. Pomaga im zmierzyć się z wyzwaniami takimi jak:

  • brak wiedzy o tym jak często handlowcy spotykają się z klientami i jakie oferty promują w czasie spotkań,
  • mała koncentracja handlowców na kluczowych celach w danym cyklu,
  • brak integracji między działaniami handlowców, a cyfrowymi kanałami komunikacji z klientem.

Klienci spółki z satysfakcją wskazują min. na dwucyfrowe wzrosty wyników sprzedażowych oraz realizację założonych celów jakościowych pracy handlowców. Handlowcy doceniają natomiast intuicyjność i łatwą obsługę aplikacji mobilnej, dostosowanej do telefonów i tabletów.

Polscy przedsiębiorcy mają potencjał

Zaangażowanie w Sellions jest dla Fransa Willema częścią szerszych działań inwestycyjnych, które prowadzi od zakończenia kariery korporacyjnej. W założonym przez siebie akceleratorze VarsoGroup, skierowanym do firm na etapie „scale-up”, łączy on innowacyjnych przedsiębiorców z doświadczonymi managerami korporacyjnymi wysokiego szczebla.

– Już jako dyrektor zarządzający UPC Polska zacząłem doceniać możliwości
i potencjał polskich przedsiębiorców – dodaje Frans-Willem de Kloet – Uważam, że jest to doskonały moment na budowanie innowacyjnych przedsiębiorstw międzynarodowych w tym regionie. Sellions jest świetnym przykładem takiego przedsiębiorstwa i jestem bardzo pozytywnie nastawiony do wspierania tego zespołu w rozwoju.