FREE NOW dostępne we Francji przez integrację i rebranding francuskiej platformy Kapten

Dodane: 22.09.2020

Informacja prasowa

Udostępnij:

FREE NOW, platforma do zamawiania przejazdów, jest już dostępna we Francji, w związku z integracją i rebrandingiem swojej siostrzanej marki Kapten. Od dziś, 26 milionów użytkowników FREE NOW w Europie może korzystać z tej samej aplikacji w Paryżu, Nicei i Lyonie. 30 tysięcy kierowców Kapten we Francji od teraz przyjmuje kursy z aplikacji FREE NOW. Pełna integracja z Kapten doprowadziła również do zmian w strukturze zarządu spółki. 

Kapten to francuska platforma, której akwizycji FREE NOW (wówczas mytaxi) dokonało jeszcze w 2017 roku. Dotychczas obie marki funkcjonowały oddzielnie, pozostając w joint-venture Daimlera i BMW i jednocześnie pracując nad integracją aplikacji, jej użytkowników, a także zespołu i zarządu. Początkowa faza integracji obu marek dokonała się w lipcu tego roku na rynku brytyjskim w Londynie, gdzie po raz pierwszy w historii londyńczycy zyskali możliwość zamówienia kultowych taksówek Black Cab i aut przewozu osób z jednej aplikacji. Rebranding we Francji, to ostatni krok przeobrażenia Kapten na FREE NOW.

– Połączenie z Kapten to krok milowy dla FREE NOW, ponieważ nasza platforma po raz pierwszy staje się dostępna we Francji, będącej jednym z najbardziej strategicznych i konkurencyjnych rynków ride-hailingu w Europie. Nasi użytkownicy czekali na ten moment – potwierdza to liczba 3,5 milionów prób zamówień FREE NOW we Francji w 2019 roku. Oprócz przewozu osób, na francuskim rynku planujemy rozszerzenie usług, m.in. o bike-sharing, poprzez udostępnienie w naszej aplikacji wynajmu rowerów elektrycznych marki BOND, jeszcze w tym roku. Dodatkowo, będziemy pracować nad powiększeniem francuskiej floty do 1,200 elektrycznych aut. Realizujemy strategię przeobrażenia się w zrównoważoną multi-platformę, oferującą różne opcje transportu miejskiego, w każdym z rynków, na których operujemy – powiedział Marc Berg, CEO FREE NOW.

Zmiany w strukturze

Integracja z Kapten wpłynęła na zmiany w strukturze Zarządu FREE NOW. Rolę COO, czyli Dyrektora Operacyjnego FREE NOW pełni Sébastien Oebel, poprzednio zajmujący stanowisko CEO w Kapten. Eckart Diepenhorst, poprzednio zarządzający FREE NOW w Europie, teraz zajmuje stanowisko Chief People and Communications Officer’a. Marc Berg pozostaje na czele FREE NOW jako jej CEO. W skład organizacji FREE NOW wchodzą jeszcze takie marki, jak elektryczne hulajnogi hive i platforma Beat, dostępna w Grecji i 5 krajach Ameryki Łacińskiej. Łącznie, działalność FREE NOW obejmuje 17 krajów i ponad 150 miast.