FREE NOW od początku istnienia na rynku (dawniej pod nazwą mytaxi) współpracuje z licencjonowanymi taksówkarzami, dlatego jest doświadczonym partnerem dla osób chcących dołączyć do tego zawodu. Jednocześnie ma wszystkie cechy nowoczesnej platformy łączącej pasażera z kierowcą, takie jak zamówienie i płatność przez aplikację, elastyczna cena znana z góry (w opcji Lite i Plus), opcja Match (współdzielenie taksówki), a także możliwość wypożyczenia e-hulajnóg hive.
Akademia Taxi we FREE NOW
Dla kierowców, którzy dopiero przechodzą proces wyrobienia licencji taxi na nowych zasadach, FREE NOW w siedmiu polskich miastach oferuje w ramach Akademii Taxi wsparcie organizacyjne i finansowe w postaci dopłat do wymaganych badań psychotechnicznych, oznakowania auta na taxi według lokalnych wymogów oraz oklejenia w barwy FREE NOW.
– Model współpracy FREE NOW z kierowcami jest elastyczny i gwarantuje niezależność –mówi Karolina Piątkowska, Senior Driver Services Manager FREE NOW – Prowizję pobieramy od zrealizowanych kursów, dlatego kierowcy sami decydują o tym, kiedy i w jakim natężeniu pracują. Porównując warunki dla kierowców FREE NOW z innymi platformami na polskim rynku oferujemy bardzo dużo zleceń i atrakcyjniejszy system prowizyjny wynoszący 16% netto od zlecenia. Oprócz stosownych dokumentów, od kierowców wymagamy auta w dobrym stanie, wysokiej kultury osobistej i znajomości języka polskiego. Zależy nam na utrzymaniu wysokiego standardu, z jakiego znają nas pasażerowie, dlatego każdy nowy kierowca przechodzi naszą wewnętrzną weryfikację i szkolenie w biurze FREE NOW, w każdym mieście, w którym operujemy w Polsce. Nasz personel zespołu Driver Services, nie tylko ma doświadczenie we współpracy z licencjonowanymi taksówkarzami, ale został również przeszkolony według wymogów nowej ustawy.
Taksówki wchodzą w erę algorytmów
Nowe przepisy dotyczące przewozów wprowadzają również transparentność cenową dla pasażera, co oznacza koniec niepewności w taksówce.
Ceny elastyczne znane z góry, to sprawiedliwy kompromis pomiędzy efektywnością platform do zamawiania przejazdów, ofertą dla pasażera i zarobkami kierowcy – mówi Krzysztof Urban, dyrektor zarządzający FREE NOW w Polsce – Już ponad 70% kursów realizowanych we FREE NOW stanowią zamówienia z elastyczną ceną ustaloną z góry, czyli w opcji Lite lub Plus.
Na czym polega elastyczność cenowa?
- Cena za przejazd zamawiany przez aplikację (np. FREE NOW w opcji Lite lub Plus) nie jest nigdy zaskoczeniem i można ją porównać z ofertą innych platform, bo kwota pojawia się w aplikacji przed zamówieniem, po określeniu adresu docelowego.
- Cena jest zależna od algorytmu, który w czasie rzeczywistym bierze pod uwagę aktualny popyt, natężenie ruchu, długość przejazdu. Dlatego cena na tym samym odcinku może się różnić w zależności od tych czynników, podobnie jak podczas zakupu biletu na pociąg lub samolot.
– W czasie największego popytu na taxi, dostępność kierowców w pobliżu jest ograniczona, dlatego jeśli pasażerowi zależy bardziej na czasie, niż cenie, musi liczyć się z tym, że może ona wzrosnąć. Taki sam schemat można zaobserwować kupując bilet lotniczy w szczycie sezonu wakacyjnego – dodaje Krzysztof Urban -Wyższe stawki powodują, że kierowcy decydują się na pracę w godzinach największego obłożenia, dzięki temu zwiększa się dostępność usługi.
Reforma taxi od 2020 roku sprawia, że Polska ma szansę stać się jednym z najbardziej innowacyjnych rynków przewozu osób w Europie, bo nowe przepisy zapewniają równą konkurencję, uwzględniają postęp technologiczny i potrzeby pasażerów. Dlatego popularność platform gwarantujących takie rozwiązanie jak zamówienie kursu z ceną znaną z góry, a kierowcom elastyczne warunki współpracy, będzie rosła.