FREE NOW od początku istnienia na rynku (dawniej pod nazwą mytaxi) współpracuje z licencjonowanymi taksówkarzami, dlatego jest doświadczonym partnerem dla osób chcących dołączyć do tego zawodu. Jednocześnie ma wszystkie cechy nowoczesnej platformy łączącej pasażera z kierowcą, takie jak zamówienie i płatność przez aplikację, elastyczna cena znana z góry (w opcji Lite i Plus), opcja Match (współdzielenie taksówki), a także możliwość wypożyczenia e-hulajnóg hive.
Akademia Taxi we FREE NOW
Dla kierowców, którzy dopiero przechodzą proces wyrobienia licencji taxi na nowych zasadach, FREE NOW w siedmiu polskich miastach oferuje w ramach Akademii Taxi wsparcie organizacyjne i finansowe w postaci dopłat do wymaganych badań psychotechnicznych, oznakowania auta na taxi według lokalnych wymogów oraz oklejenia w barwy FREE NOW.
– Model współpracy FREE NOW z kierowcami jest elastyczny i gwarantuje niezależność –mówi Karolina PiÄ…tkowska, Senior Driver Services Manager FREE NOW – ProwizjÄ™ pobieramy od zrealizowanych kursów, dlatego kierowcy sami decydujÄ… o tym, kiedy i w jakim natężeniu pracujÄ…. PorównujÄ…c warunki dla kierowców FREE NOW z innymi platformami na polskim rynku oferujemy bardzo dużo zleceÅ„ i atrakcyjniejszy system prowizyjny wynoszÄ…cy 16% netto od zlecenia. Oprócz stosownych dokumentów, od kierowców wymagamy auta w dobrym stanie, wysokiej kultury osobistej i znajomoÅ›ci jÄ™zyka polskiego. Zależy nam na utrzymaniu wysokiego standardu, z jakiego znajÄ… nas pasażerowie, dlatego każdy nowy kierowca przechodzi naszÄ… wewnÄ™trznÄ… weryfikacjÄ™ i szkolenie w biurze FREE NOW, w każdym mieÅ›cie, w którym operujemy w Polsce. Nasz personel zespoÅ‚u Driver Services, nie tylko ma doÅ›wiadczenie we współpracy z licencjonowanymi taksówkarzami, ale zostaÅ‚ również przeszkolony wedÅ‚ug wymogów nowej ustawy.
Taksówki wchodzą w erę algorytmów
Nowe przepisy dotyczące przewozów wprowadzają również transparentność cenową dla pasażera, co oznacza koniec niepewności w taksówce.
Ceny elastyczne znane z góry, to sprawiedliwy kompromis pomiÄ™dzy efektywnoÅ›ciÄ… platform do zamawiania przejazdów, ofertÄ… dla pasażera i zarobkami kierowcy – mówi Krzysztof Urban, dyrektor zarzÄ…dzajÄ…cy FREE NOW w Polsce – Już ponad 70% kursów realizowanych we FREE NOW stanowiÄ… zamówienia z elastycznÄ… cenÄ… ustalonÄ… z góry, czyli w opcji Lite lub Plus.
 Na czym polega elastyczność cenowa?
- Cena za przejazd zamawiany przez aplikację (np. FREE NOW w opcji Lite lub Plus) nie jest nigdy zaskoczeniem i można ją porównać z ofertą innych platform, bo kwota pojawia się w aplikacji przed zamówieniem, po określeniu adresu docelowego.
- Cena jest zależna od algorytmu, który w czasie rzeczywistym bierze pod uwagę aktualny popyt, natężenie ruchu, długość przejazdu. Dlatego cena na tym samym odcinku może się różnić w zależności od tych czynników, podobnie jak podczas zakupu biletu na pociąg lub samolot.
– W czasie najwiÄ™kszego popytu na taxi, dostÄ™pność kierowców w pobliżu jest ograniczona, dlatego jeÅ›li pasażerowi zależy bardziej na czasie, niż cenie, musi liczyć siÄ™ z tym, że może ona wzrosnąć. Taki sam schemat można zaobserwować kupujÄ…c bilet lotniczy w szczycie sezonu wakacyjnego – dodaje Krzysztof Urban -Wyższe stawki powodujÄ…, że kierowcy decydujÄ… siÄ™ na pracÄ™ w godzinach najwiÄ™kszego obÅ‚ożenia, dziÄ™ki temu zwiÄ™ksza siÄ™ dostÄ™pność usÅ‚ugi.
Reforma taxi od 2020 roku sprawia, że Polska ma szansę stać się jednym z najbardziej innowacyjnych rynków przewozu osób w Europie, bo nowe przepisy zapewniają równą konkurencję, uwzględniają postęp technologiczny i potrzeby pasażerów. Dlatego popularność platform gwarantujących takie rozwiązanie jak zamówienie kursu z ceną znaną z góry, a kierowcom elastyczne warunki współpracy, będzie rosła.