FREE NOW zakończyło 2020 rok z 6 milionami zamówień w Polsce

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

FREE NOW zakończyło 2020 rok z 6 milionami zamówień w Polsce

Udostępnij:

Pomimo wyzwań pojawiających się w roku 2020, platforma FREE NOW globalnie osiągnęła swoje cele, jeśli chodzi o wzrost liczby użytkowników, integrację usług mikro-mobilności oraz carsharingu i rebranding siostrzanej marki Kapten we Francji, Wielkiej Brytanii i Portugalii. Zasięg platformy obejmuje 150 miast w Europie i ponad 250 000 kierowców. FREE NOW notuje blisko 700 tysięcy zamówień przejazdów dziennie. 

W Polsce platforma odnotowała ponad 6 milionów zamówień. Z aplikacji korzysta już 2 miliony polskich użytkowników. Najpopularniejszą opcją przejazdu FREE NOW w Polsce jest Lite oraz Lite+Screen (nowa usługa przejazdu z przesłoną ochronną).

Pandemia wymusiła nowy kierunek

Jednym z wyzwań dla usług związanych z przewozem osób podczas pandemii, było zapewnienie dodatkowych środków bezpieczeństwa użytkownikom i kierowcom. FREE NOW wyposażyło 38 000 kierowców w Europie w przesłony ochronne oddzielające pasażera od kierowcy, a także w środki dezynfekujące i maseczki. Dodatkowo, w 10 krajach FREE NOW udostępniło dedykowaną usługę dla pracowników szpitali, dzięki której mogli oni przemieszczać się w niskiej cenie lub bezpłatnie do pracy. W Polsce ponad 6 tysięcy pracowników ochrony zdrowia skorzystało z darmowych przejazdów FREE NOW.

Integracje i nowe miasta 

FREE NOW rozwija swoją ofertę jako multi-platforma, która oferuje już nie tylko zamówienie przejazdu z kierowcą, ale też wynajem elektrycznych hulajnóg, skuterów, rowerów i carsharingu. Pilotaż tych usług rozpoczął się w ubiegłym roku w Niemczech, gdzie zintegrowane zostały usługi wynajmu e-rowerów marki BOND, skuterów emmy, hulajnóg VOI i carsharing marki MILES. FREE NOW planuje w 2021 rozwinięcie kolejnych partnerstw z kolejnymi usługodawcami mikro-mobilności, również w Polsce.

W ostatnim kwartale, siostrzana marka Kapten (również należąca dotychczas do joint-venture Daimlera i BMW dla usług mobilnościowych) przeszła rebranding na FREE NOW. Między innymi dzięki temu zasięg platformy rozszerzył się o 15 nowych miast, m.in. Paryż czy Lyon. Łącznie, pasażerowie FREE NOW przejechali 231 milionów kilometrów, co jest porównywalne z okrążeniem Ziemi 6000 razy.