Freebee uratowało milion pszczół

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

Udostępnij:

Naukowcy alarmują, że bez pszczół nasz świat przestałby prawidłowo funkcjonować. Dlatego na całym świecie świadomość dbania o ich dobro wzrasta, a w akcje edukacyjne i proekologiczne angażują się instytucje publiczne, światowe korporacje oraz znane osobistości.

Jednym z popularniejszych działań proekologicznych na rzecz pszczół – również w Polsce, jest tworzenie miejskich pasiek składających się z kilku lub kilkunastu uli. Inicjatywy tego typu są bardzo słuszne, lecz nie mogą rozwiązać całości problemu. W Polsce niestety coraz częstsze są akty bezmyślnego wytruwania lub kradzieży całych wielomilionowych pasiek.

Źródło: materiały prasowe

W połowie czerwca, pod Wrocławiem, nieznani dotąd sprawcy wytruli kilkanaście milionów pszczół (kilkadziesiąt rodzin pszczelich), należących do bardzo doświadczonego pszczelarza Mirosława Forysia, członka Stowarzyszenia Pszczelniczego Rzeczypospolitej Polskiej. Nie był to pierwszy raz, kiedy wytruto Panu Forysiowi całą pasiekę.   

Z pomocą ruszył startup Freebee, któremu jak sama nazwa wskazuje pszczoły nie są obojętne. Już dwa dni po incydencie zaczęli szukać sposobu na udzielenie pomocy w odtworzeniu wytrutej pasieki. Następnego dnia dotarli do jednego z najbardziej znanych pszczelarzy na Mazowszu – Pana Zbigniewa Durajczyka, właściciela Tęczowej Pasieki, który wyraził chęć realizacji przedsięwzięcia. W rezultacie akcja „Ratujemy milion pszczół” mogła ruszyć.   

Tak komentuje inicjatywę Aymeric Monod-Gayraud, Prezes Zarządu Freebee – Naszą akcję rozpoczęliśmy półtora miesiąca temu, kiedy poruszeni tematem postanowiliśmy sfinansować reaktywację wytrutej pasieki. Odtwarzanie miliona pszczół, zbiegło się w czasie ze zbliżającym się milionowym skanem naszych użytkowników, stąd pomysł na ich aktywizację i połączenie milionowego skanu z ratowaniem miliona pszczół.  

Freebee to marka, której misją jest wprowadzenie na polskim rynku trwałej, jakościowej zmiany we wzajemnych, bezpośrednich relacjach między firmami, a ich klientami. Używając jednej karty lub aplikacji na telefonie możemy szybko odbierać nagrody we wszystkich miejscach współpracujących z Freebee, a jest ich prawie 500 w całej Polsce. W związku z organizowaną akcją każdy użytkownik Freebee na terenie całej Polski, który użył karty, bądź aplikacji, przyczynił się do zrealizowania charytatywnego celu na rzecz ratowania pszczół.