– Szacujemy, że wartość przychodów Frisco.pl w całym 2019 roku wyniesie około 120 mln PLN. Frisco jest liderem handlu e-grocery z dużą przewagą nad swoimi konkurentami. W czasie trwania naszej inwestycji przebudowaliśmy zespół zarządzający, uporządkowaliśmy model biznesowy i zrealizowaliśmy inwestycje w nowoczesne, wysoce zautomatyzowane centrum logistyczne. Inwestycja we Frisco była realizowana przez fundusze Helix Ventures Partners i MCI.TechVentures, a w kolejnym etapie dołączyła jako inwestor Grupa Eurocash, wnosząc wartościowy wkład w rozwój spółki i stając się docelowym inwestorem strategicznym dla Frisco – mówi Tomasz Czechowicz, Partner Zarządzający MCI.
Frisco.pl liderem rynku
Frisco.pl jest jednym z największych graczy na rynku e-grocery nad Wisłą. Jednocześnie jest to supermarket online, który działa najdłużej w Polsce. Firma mocno stawia na rozwój nowych technologii. Przykładowo całkiem niedawno uruchomiła opcję zamawiania zakupów przez Asystenta Google.
Natomiast miesiąc temu informowaliśmy o tym, że Frisco.pl ogłosiło współpracę z Samsungiem. Obie firmy połączyły siły i uruchomiły po raz pierwszy w Polsce możliwość zamawiania zakupów poprzez specjalny panel umiejscowiony na lodówce. Klient jednym kliknięciem zamawia produkty, które mogą zostać dostarczone pod jego drzwi jeszcze tego samego dnia.
– Już trzy czwarte Polaków dokonuje e-zakupów z wykorzystaniem laptopa, a ponad połowa robi to za pomocą smartfona. To pokazuje, że konsumenci kupują online poprzez różne kanały, tak, jak jest im w danej chwili najwygodniej. Z tego powodu zupełnie naturalnym dla nas, jako lidera Warszawskiego rynku e-grocery, było poszukiwanie innowacyjnych sposobów na wzbogacenie doświadczeń zakupowych naszych klientów. Cieszymy się, że nawiązując współpracę z firmą Samsung i umożliwiając dokonanie zakupów w naszym sklepie z ekranu lodówek Family Hub, wykonaliśmy ogromny krok naprzód w branży e-grocery – mówił wtedy Jacek Palec, Prezes Frisco.pl.
Branża zakupów bardzo mocno zmienia się wraz z rozwojem i dostępnością nowych technologii. Coraz więcej Polaków decyduje się na zakupy online również w branży spożywczej. Rozwiązania, które proponuje Frisco.pl ułatwiają organizację codziennych obowiązków domowych. Branża ta z pewnością będzie się rozwijać, a takie inwestycje, jak ta z pewnością przyśpieszą ten proces.