Frontier Markets daje Indiom energię ze źródeł odnawialnych

Dodane:

Kasia Krogulec Kasia Krogulec

Frontier Markets

Udostępnij:

Indie borykają się z różnymi problemami takimi jak ubóstwo, korupcja, niedożywienie czy słabo rozwinięta publiczna opieka zdrowotna. Istotną barierą dla mieszkańców jest także brak elektryczności w niektórych obszarach kraju. Organizacja Frontier Markets stara się dostarczać energię elektryczną setkom milionów obywateli, którzy żyją poza siecią. Energia pochodzi z czystych i odnawialnych źródeł.

Frontier Markets pomaga dostarczać źródła energii w pustynnym stanie Radżastan. Organizacja sprzedaje setkom wiosek produkty zasilane energią słoneczną.

Firma zatrudnia kobiety do sprzedaży produktów takich jak lampy, piece, a nawet telewizory zasilane energią słoneczną w ramach programu o nazwie Solar Sahelis (Solar Friends). Produkty trafiają do setek wiejskich gospodarstw domowych. Firma się rozrasta, dzięki temu, że klienci zamieniają się w sprzedawców.

Frontier Markets : Kobiety są bardziej proeko

Ajaita Shah, CEO Frontier Markets, w wywiadzie dla CNN Business powiedziała, że zazwyczaj działo się tak, że mężczyzna płacił za produkt ich firmy, natomiast użytkownikiem zakupu była kobieta. Po analizie sprzedaży okazało się, że w rzeczywistości aż 70% osób korzystających z produktów stanowią kobiety. Shah uważa, że aby właściwie zaspokajać potrzeby gospodarstw domowych, to kobieta musi znajdować się w centrum łańcucha wartości.

Problemy z elektryfikacją indyjskich wsi

Rząd premiera Narendry Modi uznał elektryfikację obszarów wiejskich za priorytet. Modi  ogłosił w ubiegłym roku, że 100% wsi w kraju ma teraz dostęp elektryczności. Niestety rząd uważa, że ​​wioska jest zelektryfikowana, kiedy 10% jej domów znajduje się podpiętych do sieci. W praktyce oznacza to, że ​​ponad 200 milionów ludzi nadal nie ma dostępu do elektryczności.

Rząd Modiego chce zwiększać możliwości wykorzystywania energii solarnej. Władzom udało się przejść z 4 gigawatów w 2015 r. do prawie 30 gigawatów — około 8% całkowitej zdolności energetycznej Indii. Rząd chce zwiększyć wykorzystanie energii solarnej do 100 gigawatów do 2022 r.

Ajaita Shah założyła Frontier Markets w 2011 roku, aby zapewnić ekologiczną energię milionom Hindusów z terenów wiejskich. Jednocześnie chciała zapewnić kobietom źródło zatrudnienia oraz dochodów. Shah ma 12 lat doświadczenia w mikrofinansowaniu i dystrybucji czystej energii. Była pracownikiem Clinton Service Corp, Echoing Green i Cordes Fellow. Zdobyła wiele wyróżnień. Utytułowały ją m.in. Forbes, Business Week, CNBC i Microfinance 30 under 30 (ten ostatni w kategorii Przedsiębiorca Społeczny i Przedsiębiorca Roku).

Ajaita dorastała w indyjskiej społeczności w Nowym Jorku. Studiowała stosunki międzynarodowe i pracowała w administracji. Zajmowała się także badaniami i mediacją. Po studiach przeprowadziła się do Indii, aby pracować w obszarze mikrofinansowania. Nie wiedziała, że ​​chce zostać przedsiębiorcą, ale pracując w swoim kraju, zaczęła zdawać sobie sprawę, że ma mentalność i umiejętności przedsiębiorcy.

fot. mat. pras. Frontier Markets