IdeaTrend to narzędzie do automatycznej identyfikacji nadchodzących zmian rynkowych w obszarach komunikacji marketingowej. Platforma wykorzysta technologię, która w czasie rzeczywistym analizować będzie toczące się w internecie dyskusje branżowe, spory o strategie i narzędzia czy komentarze o bieżących wydarzeniach. Wyniki tych badań zostaną skomercjalizowane w postaci analiz udostępnianych zainteresowanym przedsiębiorstwom. Projekt tworzy zespół zarządzający portalem Marketing przy Kawie.
– Nasz wspólny projekt z funduszem Czysta3.vc wykorzystuje kompetencje portalu Marketing przy Kawie i rozszerza je na nowe obszary warte komercjalizacji. Da impuls rozwojowy samemu portalowi, a gdy narzędzie będzie gotowe – będzie służyć wszystkim polskim marketerom – mówi Jacek Szlak, redaktor naczelny portalu Marketing przy Kawie i członek zarządu nowo powołanej spółki IdeaTrend. – Wraz z wejściem do grupy firm wspieranych przez fundusz Czysta3.vc widzimy też możliwości synergii. Znane nam kompetencje poszczególnych podmiotów na pewno zaowocują dodatkowymi projektami wspierającymi rozwój kompetencji naszych odbiorców: marketerów i zarządzających biznesami – dodaje Szlak.
Celem projektu IdeaTrend jest umożliwienie ekspertom, którzy kreują procesy marketingowe na polskim rynku, łatwe dotarcie do rodzących się na zachodzie trendów i wdrażanie ich do opracowywanych strategii. Wymiana wiedzy pomiędzy ośrodkami powstawania pewnych tendencji i miejscami, w których powinna być ona wykorzystywana, wpłynie na wzrost konkurencyjności przedsiębiorstw oraz rozwój zawodowy rodzimych specjalistów.
– Identyfikacja trendów branżowych to trudna dziedzina, jednak niezwykle ważna z punktu widzenia wszystkich działań marketingowych. IdeaTrend to innowacyjny pomysł w obszarze martech, który ma potencjał, by ulepszyć procesy komunikacyjne polskich przedsiębiorstw. Wykorzystanie informacji, które udostępniać będzie rozwiązanie, pozwoli marketerom podejmować te same kampanie w nietypowy, choć przemyślany, a co za tym idzie skuteczny sposób – mówi Szymon Janiak, dyrektor zarządzający Czysta3.vc. – Analizy tworzone przez narzędzie mogą być wykorzystywane również przez influencerów, działających w wielu kanałach internetowych, a także naukowców – dodaje.