fot. od lewej Kamil Klimas, Mateusz Sowa
Symulator zachowań drogowych zostanie zaprojektowany i wykonany w oparciu o technologię wirtualnej rzeczywistości, zapewniając zakres szkoleń, jakiego żadna dotychczasowa forma edukacyjna nie oferuje (realnie odzwierciedlone symulacje prowadzenia pojazdów w zmiennych warunkach drogowych, scenariusze niebezpiecznych sytuacji, itp.), przy zapewnieniu pełnego bezpieczeństwa osób szkolonych oraz optymalizacji kosztów kursów. Wdrożenie rozwiązań planowanych do realizacji w tym projekcie przyczyni się do zwiększenia świadomości i umiejętności kierowców oraz w dłuższej perspektywie przełoży na poprawę bezpieczeństwa na drogach.
Szacuje się, że wartość globalnego rynku software i hardware wirtualnej rzeczywistości w 2017 roku wyniosła 6,4 mld USD i wzrośnie do poziomu 40,4 mld USD w 2020 roku. Skumulowany roczny wskaźnik wzrostu na tym rynku w latach 2017-2020 wyniesie 84,8%*.
– Technologie VR mają przed sobą przyszłość, stają się coraz powszechniejsze, jednak nowe rozwiązania są bardziej profesjonalne i specjalistyczne. Dlatego dotychczasowe, udokumentowane doświadczenie MagicVR ma dla nas szczególne znaczenie. Ze względu na relacje biznesowe, które posiadamy jako fundusz, wykorzystanie technologii VR do zwiększenia bezpieczeństwa na drogach jest szczególnie interesujące – powiedział Paweł Wielgus, Prezes Zarządu KVARKO.
– Analizując możliwości i przeznaczenie dostępnych na rynku symulatorów jazdy samochodem VR, dostrzegliśmy, że obecne rozwiązania przeznaczone są głównie dla branży rozrywkowej, w znikomym stopniu wykorzystują istniejący potencjał edukacyjny oraz nie są skupione na rzeczywistych problemach kierowców i realnych zachowaniach powodujących zagrożenia drogowe. Te właśnie elementy będzie wykorzystywał nasz symulator. Cieszymy się, że potencjał tego projektu dostrzegł fundusz Kvarko – powiedział Kamil Klimas, Prezes Zarządu MagicVR.
MagicVR to dziewiąta inwestycja funduszu KVARKO. Przeprowadzona została w ramach działania BRIdge Alfa współfinansowanego przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju.
*Statista.com, Virtual reality software and hardware market size worldwide from 2016 to 2020 (in billion U.S. dollars), 2018.