Fundusz MCI za 140 mln zł obejmie 51% udziałów spółki IAI SA

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

Udostępnij:

Fundusz MCI.EuroVentures podpisał umowę, na mocy której obejmie 51% akcji spółki IAI S.A.,dostarczającej systemy IdoSell Shop i IdoSell Booking w modelu SaaS, dedykowane do rynków e-commerce i e-travel. Wartość transakcji wyniesie 140 mln zł.

źródło: facebook.com/idosellshop

Fundusz z Grupy MCI docelowo obejmie 51% udziałów w spółce IAI S.A. Wartość transakcji wyniesie 140 mln zł – akwizycja jest realizowana z udziałem finansowania dłużnego, założyciele IAI S.A. pozostaną w zarządzie. W wyniku transakcji Spółka zostanie zdelistowana z rynku NewConnect.

Rozwiązanie IdoSell Shop (dawniej IAI-Shop.com) pozwala na stworzenie dedykowanego sklepu lub hurtowni internetowej. Oprócz obsługi klientów, wspiera ono także zaawansowane procesy biznesowe – od generowania ruchu, poprzez obsługę płatności, wysyłkę towarów, obsługę zwrotów, analizę big data, raportowanie, integrację z systemami ERP oraz wszelkie inne elementy towarzyszące prowadzeniu działalności biznesowej online. Stanowi to jedną z przewag konkurencyjnych Spółki, dzięki czemu jej klientami są także firmy e-commerce o dużych obrotach i wolumenach sprzedaży, które zdecydowały się na powierzenie obsługi kluczowych procesów wyspecjalizowanej firmie, liderowi rynku – IAI S.A.

– Grupa MCI posiada dwudziestoletnie doświadczenie inwestycyjne w obszarze e-commerce. Byliśmy lub jesteśmy zaangażowani w takie marki jak Answear.com, Morele i Pigu, Frisco, Invia/Travelplanet, czy Mall.cz. Łącznie spółki z naszego portfela przed tą transakcją generowały 11 mld PLN wartości sprzedaży w e-commerce. Bardzo się cieszę, że będziemy mogli wykorzystać nasze doświadczenie i wspólnie stworzyć jeszcze lepsze usługi dla znacznie większej liczby sklepów internetowych do których dociera i dotrze w przyszłości IAI. Mamy ambicję na zbudowanie regionalnego championa – powiedział Łukasz Wierdak, Partner Inwestycyjny MCI, prowadzący transakcję z ramienia Funduszu.

– Szukaliśmy inwestora, który posiada doświadczenie i sieć kontaktów. MCI postrzegamy jako lidera w obszarze inwestycji w Digital Private Equity. Dlatego współpraca jaką nawiązujemy jest dla IAI i naszych klientów bardzo korzystna – powiedział Paweł Fornalski, Prezes Zarządu IAI S.A.

IdoSell Shop jest oferowane w tzw. modelu Software as a Service (SaaS). Dzięki temu sklepy internetowe mogą korzystać ze stale aktualizowanych narzędzi. Model SaaS jest lepszą alternatywą w stosunku do budowania rozwiązań samodzielnie czy wdrażania oprogramowania posiadanego na własność. Dzięki opiece Spółki, sprzedawcy nie muszą zajmować się zagadnieniami dostępności, skalowalności czy bezpieczeństwa systemu.

Narzędzie IdoSell Booking dedykowane jest właścicielom obiektów noclegowych i pozwala hotelom, pensjonatom a także właścicielom mieszkań na wynajem krótkoterminowy, sprofesjonalizować obsługę swojej działalności i dotrzeć do szerszej bazy potencjalnych klientów. Dodatkowo przez tzw. Channel Manager integruje kalendarz dostępności i pobiera rezerwację ze wszystkich istotnych serwisów rezerwacyjnych takich jak Booking.com, Airbnb, Expedia.

Transakcja przejęcia IAI S.A. w pełni wpisuje się w strategię MCI.EuroVentures, funduszu buyout’owego skupionego na inwestycjach w dojrzałe przedsiębiorstwa z obszaru gospodarki cyfrowej w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Wartość transakcji wyniesie 140 mln zł – akwizycja jest realizowana z udziałem finansowania dłużnego. Założyciele IAI S.A. pozostaną w zarządzie i razem z Funduszem będą zaangażowani w budowę championa gospodarki cyfrowej w Europie Środkowo-Wschodniej. W wyniku transakcji Spółka zostanie zdelistowana z rynku NewConnect.

– Jesteśmy wierni naszej strategii inwestycyjnej i doświadczeniu w obszarze gospodarki cyfrowej. IAI S.A. to bardzo innowacyjna spółka, która ma przed sobą świetne perspektywy dalszego rozwoju. Transakcja jest przykładem inwestycji leveraged buyout – akwizycja jest realizowana z udziałem finansowania dłużnego. Naszym zamierzeniem jest docelowy delisting spółki (public-to-private) i budowanie jej wartości jako aktywa niepublicznego.– powiedział Krzysztof Konopiński, Partner MCI, zaangażowany w transakcję.

Doradcami kupującego przy transakcji byli Deloitte Legal, TS Partners, KPT Doradcy Podatkowi, 16e oraz mBridge. Założycieli reprezentowali EY M&A oraz EY Law.