Funmedia będzie rozwijać projekt w Dubaju

Dodane:

MamStartup logo Mam Startup

Udostępnij:

Lingly, nowy projekt edukacyjnej aplikacji mobilnej firmy Funmedia, wygrał 4-miesięczną akcelerację w Dubaju. Co więcej, inwestorzy przekażą 30 000 USD na jego rozwój i komercjalizację. Autorem inicjatywy jest i360accelerator ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich.

Lingly, nowy projekt edukacyjnej aplikacji mobilnej firmy Funmedia, wygrał 4-miesięczną akcelerację w Dubaju. Co więcej, inwestorzy przekażą 30 000 USD na jego rozwój i komercjalizację. Autorem inicjatywy jest i360accelerator ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich.

13 grudnia 2013 r. w Pomorskim Parku Naukowo-Technologicznym odbyła się polska selekcja do programu akceleracyjnego TURN8, prowadzonego przez dubajski akcelerator i360accelerator. Do gdyńskiej edycji międzynarodowych sesji Innov-a-thon zgłosiła się wrocławska firma Funmedia – twórca kilkunastu kursów e-learningowych, a także produktów mobilnych do nauki języków obcych. Jej przedstawiciele, Paweł Antkowiak i Adam Bicz, w czasie krótkiego wystąpienia opowiadali o najnowszym projekcie firmy – aplikacji mobilnej do nauki języków obcych Lingly.

Projekt Funmedia został wysoko oceniony przez Jury z Dubaju i dostał się do ścisłego finału. Przez następne kilka tygodni autorzy aplikacji brali udział w procesie wstępnej walidacji pomysłu. 21 stycznia 2014 r. firma Funmedia została oficjalnie przyjęta do tegorocznej edycji programu akceleracyjnego TURN8.

Koncepcja zwycięskiego projektu Lingly zakłada, że każdy jest w stanie w prosty sposób nauczyć się podstaw języka obcego. Głównym celem autorów było wyeliminowanie konieczności poznawania skomplikowanych zasad gramatycznych, przy zachowaniu kompleksowości procesu nauki, który obejmuje słuchanie, czytanie, pisanie i mówienie. Efektywność osiągana jest dzięki wykorzystaniu wysokiej jakości grafik, minimalistycznego interfejsu oraz nawigacji za pomocą jednego gestu. W powodzenie aplikacji wierzą nie tylko jej autorzy. Badania potwierdzają, że znajomość jedynie 1000 wyrazów w języku obcym wystarcza, aby zrozumieć ponad 80% znaczeń słów używanych w codziennych sytuacjach.

Co niesie za sobą przyjęcie do programu? Dwóch pracowników firmy Funmedia – Mateusz Pośpieszny, Manager Marketingu, a także Adam Bicz, Kierownik projektów informatycznych, w połowie lutego wyleci do Dubaju, aby przez cztery miesiące korzystać z networkingu z międzynarodowymi autorytetami branży technologicznej i biznesowej. Dodatkowo, projekt uzyskał dofinansowanie w wysokości 30 000 USD, a w Dubaju otrzyma wyjątkowe wsparcie w procesie tworzenia, promocji i komercjalizacji produktu Lingly. Wyjazd jest również szansą na poznanie obcego rynku, dopracowanie koncepcyjne pomysłu, a także omówienie go podczas sesji networkingowych z mentorami. Czteromiesięczne prace koncepcyjne zakończy Demo Day, podczas którego przedstawiciele projektów wystąpią przed potencjalnymi inwestorami i zawalczą o uzyskanie dodatkowego finansowania.

Akceleracja firmy w Dubaju jest ogromną szansą dla naszego projektu. Otrzymujemy dostęp nie tylko do finansowania, lecz przede wszystkim do doświadczonych mentorów, którzy udzielą nam wsparcia w budowaniu globalnego zasięgu aplikacji Lingly. To wyjątkowe wyróżnienie – mówi pomysłodawca projektu Lingly i Dyrektor Operacyjny Funmedia, Paweł Antkowiak.

Program akceleracyjny objął współpracą dziesięć najbardziej innowacyjnych projektów z całego świata. Osoby zainteresowane rozwojem projektu mogą na bieżąco śledzić relację z przygotowań do wyjazdu oraz pobytu w Dubaju firmy Funmedia na oficjalnych profilach Lingly w mediach społecznościowych.

źródło: informacja prasowa