Serwis Furgonetka Giełda, który łączy ze sobą osoby poszukujące sprawdzonego transportu dla dużych i nietypowych przesyłek z profesjonalnymi firmami przewozowymi, właśnie obchodzi swoje pierwsze urodziny. W ciągu roku funkcjonowania pojawiło się w nim prawie 15 tysięcy zleceń transportowych, a ponad 2,5 tysiąca współpracujących z serwisem przewoźników, realizując je, przejechało prawie 2 miliony kilometrów.
– Furgonetka Giełda powstała z myślą o przewozie dużych, ponadgabarytowych i niestandardowych przesyłek – mówi Piotr Szymczak Członek Zarządu Grupa Furgonetka. – Wielu klientów zgłaszało się do nas z takim zapotrzebowaniem i trzeba przyznać, że okazało się to strzałem w dziesiątkę. Od pół roku w naszym serwisie pojawia się średnio 1,5 tysiąca nowych ogłoszeń każdego miesiąca. Ilość zleceń od samego początku dynamicznie rośnie, a w ciągu 12 najbliższych miesięcy mamy plan, aby zwiększyć ją potrójnie – zdradza. – Bardzo pozytywnie zaskoczyło nas również zainteresowanie ze strony firm transportowych. Średnio przybywa nam 250 nowych przewoźników miesięcznie – dodaje.
32% użytkowników potrzebuje przewieźć meble
Rok działalności usługi Furgonetka Giełda pokazuje, że największy popyt jest na przewóz mebli. Aż 32% wszystkich zleceń w serwisie dotyczy tej kategorii produktów. Drugą najpopularniejszą kategorią są ładunki, do których zaliczyć możemy np. palety towarowe czy materiały budowlane, a na trzecim miejscu znalazł się transport maszyn i sprzętu.
Zdecydowana większość przejazdów realizowana jest na terenie kraju. Jest to aż 76% wszystkich transportów. Przewóz zagraniczny dotyczy 24% zleceń, a najpopularniejsze kierunki to Wielka Brytania, Niemcy i Irlandia. Więcej ciekawych danych znaleźć można na poniższej infografice.
Rozwój aplikacji mobilnej i nowe funkcjonalności
Serwis wciąż jest w fazie dynamicznego rozwoju. Systematycznie zwiększa się liczba zleceniodawców i przewoźników oraz wprowadzane są nowe funkcjonalności i ulepszenia samej usługi. W najbliższym czasie planowane jest nowa odsłona aplikacji mobilnej, w której pojawić ma się nowy system do wyceny zleceń, zwiększający prędkość z jaką klient otrzyma ofertę.
Dodatkowo powstać ma również internetowa Strefa Przewoźnika, gdzie współpracujące z serwisem firmy przewozowe będą mogły znaleźć aktualności z branży, specjalistyczne porady oraz rabaty, np. na części samochodowe lub sprzęt nawigacyjny.