Gadu-Gadu wprowadza nowości. Trwają prace nad wersją anglojęzyczną GG webowego

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

Gadu-Gadu wprowadza nowości. Trwają prace nad wersją anglojęzyczną GG webowego

Udostępnij:

Firma Fintecom, właściciel GG (Gadu-Gadu), konsekwentnie kontynuuje prace nad rozwojem komunikatora. W ostatnim czasie wprowadzone zostały 4 nowości: konta firmowe, uwierzytelnianie SMS-em, reklamy wideo oraz wersja anglojęzyczna GG dla użytkowników aplikacji w systemie Android na telefonach z ustawionym językiem angielskim. Trwają prace nad wersją anglojęzyczną GG webowego.

Konta firmowe na GG

GG to wygodne, niezawodne narzędzie, które zapewnia sprawną komunikację i poufność przekazywanych informacji. Zawsze ceniły to firmy, chętnie używając GG zarówno do komunikacji zewnętrznej, jak i wewnętrznej. I tak jest do dzisiaj. Ale dopiero teraz przedsiębiorstwa mają możliwość zarejestrowania konta firmowego.

Dotąd firmy zakładały konta takie same, jak osoby prywatne, od marca każda firma może założyć konto, w którym zamieści swoje dane teleadresowe i opis działalności. Może również przekształcić dotychczasowe konto w konto firmowe.

Rejestracja odbywa się w aplikacji desktopowej oraz w wersji przeglądarkowej GG na stronie www.gg.pl, przekształcenia można dokonać także na wersjach mobilnych GG. Wszystkie konta firmowe będą widoczne w katalogu publicznym po ich uprzedniej weryfikacji.

Każda firma korzystająca z GG ma możliwość przedstawić się w opisie działalności – tym samym GG może stać się platformą do pozyskiwania nowych klientów wśród użytkowników komunikatora. Jednocześnie numer GG podany w danych kontaktowych firmy na jej stronie internetowej to ukłon w stronę miliona użytkowników aplikacji. A w milionach innych, którzy mają wiele dobrych wspomnień związanych z komunikatorem i duży sentyment do – odradzającego się na ich oczach – kultowego brandu, na pewno wywoła miłe skojarzenia.

Firmy mogą również bezpłatnie korzystać z darmowego produktu – GG Chat (ggchat.com/), który umożliwia szybki, bezproblemowy kontakt z klientami. GG Czat to rozmowy w czasie rzeczywistym oraz nielimitowany, darmowy dostęp do archiwum czatów – w każdej chwili można sprawdzić historię wcześniejszych ustaleń z klientem.

Weryfikacja SMS

W ramach ochrony użytkowników GG i walki z nadużyciami wprowadziliśmy weryfikację przez numer telefonu przy zakładaniu nowego konta. Ma to na celu ukrócenie działań osób, które nagminnie łamią regulamin korzystania z komunikatora. Dzięki temu jeszcze bardziej zwiększy się bezpieczeństwo i komfort wszystkich pozostałych użytkowników.

Weryfikacja numerem telefonu to kolejny etap wprowadzanych przez nas zabezpieczeń.
Pozwoli pozbyć się skuteczniej fałszywych kont i wyeliminować działania naruszające zasady społeczności GG.

Weryfikacja SMS dotyczy wyłącznie rejestracji konta w GG – użytkownicy, którzy już korzystają z komunikatora zgodnie z jego przeznaczeniem nie zostaną poproszeni o numery swoich telefonów.

Nowi użytkownicy oraz ci, którzy zostaną zablokowani za łamanie regulaminu, będą musieli przejść weryfikację SMS, inaczej nie założą nowego konta.

Rejestracja odbywa się aktualnie na polskie, niemieckie oraz brytyjskie numery telefonów, wraz z uruchomieniem anglojęzycznej webowej wersji GG, będziemy stopniowo aktywni dla pozostałych numerów zagranicznych. Aby dokonać rejestracji, należy upewnić się, że zainstalowana wersja GG jest wersją aktualną, w starszych wersjach może wyświetlić się komunikat: „błąd serwera”.

Dodatkowo, osoby, które ustawiły synchronizację listy kontaktów z telefonu z aplikacją GG, otrzymają powiadomienie jeśli ktoś z ich znajomych przyłączy się do społeczności GG. W ten sposób łatwo będzie można zaprosić taką osobę do kontaktów i rozpocząć rozmowę w GG. Odnajdywanie znajomych na GG jeszcze nigdy nie było takie proste.

Nowy format reklam w GG

W marcu wprowadziliśmy nowy format reklamowy – reklamy wideo. Wyświetlane są one użytkownikom korzystającym z GG na telefonach z Androidem podczas używania funkcji ruletki. Podejmując decyzję o poszerzeniu oferty dla reklamodawców, mieliśmy również na uwadze to, aby dodatkowe reklamy nie były uciążliwe dla użytkowników komunikatora. Pierwsza reklama wyświetla się po 30. losowaniu, a następne pojawiają się co 15 losowań. Im więcej spotów obejrzy użytkownik, tym dłużej może losować bez przerw na reklamę. Może również otrzymać 15+10 bonusowych losowań, jeśli reklamę obejrzy, zanim licznik dojdzie do zera.

Po początkowych głosach niezadowolenia, użytkownicy GG przestali protestować, gdy wyjaśniliśmy, co kierowało nami przy wprowadzaniu tej nowości: dzięki reklamom możemy wprowadzać nowe funkcjonalności do GG i ulepszać komunikator. Po raz kolejny okazało się, że społeczność GG jest silnie związana z komunikatorem – chce, żeby był ulepszany, a jednocześnie docenia naszą strategię otwartej komunikacji i przejrzystości działań. Korzystanie z darmowych aplikacji wiąże się z obecnością w nich reklam – od tego nie uciekniemy, jeśli GG ma pozostać bezpłatne.

I tak mocno ograniczyliśmy wyświetlanie reklam, bo gdy kupiliśmy GG, było ich stanowczo za dużo. Z czasem wprowadziliśmy też abonamenty, dzięki którym – po uiszczeniu symbolicznej opłaty – użytkownicy telefonów z Androidem mogą reklamy wyłączyć. Dotyczy to także reklam wideo. Wygląda jednak, że nowy format jest na tyle atrakcyjny dla użytkowników, że reklamy są oglądane.