GastroJob - platforma rekrutacyjna dla sektora gastronomicznego

gastrojob platforma rekrutacyjna dla sektora gastronomicznego
Udostępnij:
GastroJob to nowa aplikacja rekrutacyjna dla sektora gastronomicznego. Zasady są proste: nie ma opłaty rejestracyjnej, oferty można publikować za darmo, płaci się tylko za zdobycie pracownika.

Biznesy gastronomiczne należą do najmocniej narażonych na rotację pracowników. Wiele osób szuka w tej przestrzeni jedynie pracy tymczasowej, rzadko się zdarza, że ktoś zostaje na dłużej. To natomiast spędza sen z powiek właścicielom knajp, restauracji i pubów. Twórcy platformy GastroJob postanowili rozwiązać ten problem.

GastroJob to baza profesjonalnych pracowników gastronomii wraz ze zdjęciami oraz ocenami poprzednich pracodawców, chętnych podjąć się pracy tymczasowej. Dodatkowo pracownicy są zachęcani do rzetelnej pracy licznymi konkursami oraz mogą liczyć na rozwój swoich kompetencji dzięki udziałowi w dofinansowanych przez GastroJob, profesjonalnych kursach realizowanych we współpracy z prestiżowymi ośrodkami edukacyjnymi.

– Pomysł stworzenia innowacyjnego narzędzia rekrutacyjnego na potrzeby pracy tymczasowej dla sektora gastronomicznego powstał kilka lat temu, kiedy pracowałem w gastronomii we Francji i w Polsce. Zauważyłem, że pracodawcy często stają przed wyzwaniem jakim jest potrzeba pilnego poszerzenia zespołu ze względu na nagłą nieobecność pracownika, wypadek lub organizację eventu. Rozpoznanie rynku wykazało, że w tej części Europy nie ma narzędzia, które rozwiązywałoby ten problem  – komentuje Antoine Azaïs, CEO GastroJob.

Jak działa aplikacja?

Działanie aplikacji wygląda następująco: użytkownik musi pobrać aplikację na telefon – aplikacja działa w systemie Android oraz iOS. Wypełnia swój profil (za wypełnienie całego profilu otrzymuje 100 punktów, dzięki którym może wygrać cenne nagrody), ustawia preferencje i opisuje swoje doświadczenie. Od tej chwili może przeglądać oferty pracy i aplikować.

Panel pracodawcy jest intuicyjny, łatwy w obsłudze i regulowany jasnymi zasadami: brak opłaty za publikację oferty pracy, konkurencyjna stawka za pozyskanie pracownika, zniżki przy zakupie pakietu oraz darmowa promocja w Internecie.

Za zdobycie pracownika płaci się pomocą GastroCoin, czyli wewnętrzną walutą GastroJob. Jeden GastroCoin kosztuje 25 zł. Jeden pozyskany pracownik, to jeden GastroCoin. Istnieją trzy promocyjne pakiety:

  1. Standard 10 GastroCoins – 225 zł
  2. Advanced 50 GastroCoins – 1000 zł
  3. Custom pakiet indywidualny.

Przyszłość GastroJob

Rozwiązanie powstało w zeszłym roku. Antoine Azaïs zdecydował się zrealizować swój pomysł i w tym celu rozpoczął poszukiwania inwestora, który byłby w stanie współprowadzić projekt i zapewnić niezbędne zaplecze finansowe. Tak trafił na Grupę Assay, która okazała duże zainteresowanie projektem i zauważyła w nim ogromny potencjał komercyjny.

Assay – to nie tylko inwestor, ale przede wszystkim copilot projektu, który stał się głównym partnerem merytorycznym GastroJob.  Od 2016 roku Grupa Assay inwestuje oraz prowadzi z sukcesem szereg projektów z obszarów m.in. software’u, elektromobilności i medycyny premium. Do wdrożenia aplikacji i platformy rekrutacyjnej został zaproszony softwarehouse Leancode mający ogromne doświadczenie w realizacji podobnych przedsięwzięć.

–    Istnieje wiele istotnych czynników wpływających na pełny sukces rynkowy.  W GastroJob stawiamy przede wszystkim na prostotę funkcjonalności, użyteczność dla obu stron i pełną swobodę w doborze współpracowników. Nie jesteśmy agencją pracy, nie mamy ambicji żeby pośredniczyć w zatrudnieniu, bo ograniczyłoby to mocno elastyczność konieczną w przypadku zatrudnienia w branży gastronomicznej. Nie chcemy stwarzać przeszkód i barier, wręcz przeciwnie. Chcemy być aplikacją użytkową znacznie usprawniającą tak trudny przy obecnym kształcie rynku pracy proces rekrutacji – dodaje Antoine Azaïs.

Prace nad projektem rozpoczęły się w listopadzie 2018 roku a już w lutym b.r. GastroJob stał się dostępny dla pierwszych odbiorców w ramach programu pilotażowego. Oficjalny launch aplikacji ma nastąpić w marcu b.r. W chwili obecnej współpracę z GastroJob podjęli: Amber Room, Belvedere Gourmet Group, Bez Tytułu, Tapas, Miłość Kredytowa, DaftCafe, Hilton, La Sirena, Soul Kitchen, Łazienkowska 3, Pałac Zdunowo, Villa Riccona, Wabu, Alewino, Casa Pablo, Sen, Krem, Charlie, Monsieur Leon, Koko & Roy i Gagarin. Już niebawem nasza baza powiększy się o kolejne miejsca pracy.

Aplikacja obecnie działa tylko w Warszawie, ale już niedługo pojawi się w innych miastach.