Genki chce pozwolić twórcom zarabiać bez proszenia fanów o pieniądze. Za pomysłem stoi inSTREAMLY

Udostępnij:
Genki, narzędzie dzięki któremu twórcy internetowym mogą zarabiać więcej na swojej pasji, weszło dziś w fazę publicznej bety. Genki to program lojalnościowy stworzony przez zespół stojący za platformą inSTREAMLY, który umożliwia twórcom zarabianie prowizji od zakupów, jakie ich fani robią w tysiącach sklepów internetowych.

Genki to rozszerzenie do przeglądarki, które instalują fani i wybierają twórcę, którego chcieliby docenić. Następnie wystarczy, że będą robić normalne zakupy online w ponad 30000 sklepach tak jak zawsze. Twórca dostaje 1-5% prowizji od ich zakupów. Fan nie płaci nic dodatkowo, a twórca dostaje pieniądze na rozwój.

Firma szacuje, że przeciętny twórca korzystający z Genki może zmonetyzować około 20% swojej całkowitej widowni, z rocznym dochodem na jednego zarejestrowanego fana w wysokości około 40 zł.

W przypadku Genki dochód nie jest uzależniony od chęci fana do zapłacenia czegokolwiek twórcy. Bariera pieniężna zmienia się w barierę działania (rejestracji i konfiguracji). Twórcy zarabiają na Genki na podstawie tego, ile fan w sumie wydaje online.

Przypadkowy fan może być tym, który przynosi 200 zł miesięcznie tylko dzięki temu, że jest zamożny i aktywnie kupuje online. Chce wspierać twórcę, ale nie byłby skłonny zapłacić tyle z własnej kieszeni.

Jak mówi Wiktoria Wójcik, współzałożycielka inSTREAMLY: – Żadne inne rozwiązanie na rynku nie oferuje podobnych korzyści zarówno dla twórców jak i fanów. Obecny model subskrypcji oraz darowizn, na jakim opiera się większość platform, jest przesycony i faworyzuje topowych twórców. Pojedynczy fan jest w stanie sponsorować co najwyżej kilku twórców jednocześnie, a dużo osób nie może sobie pozwolić na subskrypcje, mimo że chcą docenić twórcę w jakichś sposób. Z kolei znaczna część twórców nie lubi prosić o pieniądze bezpośrednio.

Genki to kolejny krok zespołu inSTREAMLY w kierunku wspomagania rozwoju pasji twórców internetowych. Samo inSTREAMLY to rozwiązanie umożliwiające streamerom nawiązywanie współpracy z dużymi markami, z którego skorzystało już 15 tysięcy streamerów i ponad 70 marek z całego świata.

Beta Genki przez pierwszy miesiąc będzie otwarta dla wszystkich twórców. Następnie przejdzie w tryb invite only, gdzie twórcy będą mogli nominować swoich znajomych twórców do dołączenia. Zarejestrowani twórcy mogą promować rozszerzenie ze swoim kodem i czerpać zyski z zakupów swoich fanów. Nie ma limitów ile fanów używających wtyczki może mieć jeden twórca.