GetHome wchodzi na rynek portali nieruchomości. Będzie konkurować z gigantami

Dodane:

MamStartup logo Mam Startup

GetHome wchodzi na rynek portali nieruchomości. Będzie konkurować z gigantami

Udostępnij:

Właściciele portalu RynekPierwotny.pl wchodzą na rynek wtórny. Właśnie ruszają z nowym portalem GetHome.pl, który stanie w szranki z rynkowymi gigantami.

GetHome nie boi się konkurencji

Właśnie wystartował nowy portal nieruchomości GetHome.pl, który zapewnia odbiorcom przejrzysty proces poszukiwania ofert sprzedaży i wynajmu „czterech kątów”. Projekt GetHome.pl realizuje doświadczony na rynku portali nieruchomości zespół odpowiedzialny za RynekPierwotny.pl, gdzie znajdują się oferty nowych mieszkań, apartamentów, domów i lokali użytkowych bezpośrednio od deweloperów.

GetHome.pl jest odważnym wejściem w rynek wtórny.

– Do tej pory zainwestowaliśmy w GetHome ponad mln złotych, przy czym większość środków przeznaczyliśmy na rozwój zaawansowanych technologii stanowiących serce projektu. Szacujemy, że nasza inwestycja w kolejnych dwóch latach wyniesie minimum 7-8 mln złotych. Projekt realizujemy z bieżących środków, bez wsparcia funduszy czy inwestorów zewnętrznych. Dzięki temu możemy odważnie i bardzo bezpośrednio podchodzić do wyzwań w tym segmencie rynku – mówi Grzegorz Kurowski, prezes zarządu PropertyGroup, współzałożyciel RynekPierwotny.pl.

Chociaż konkurencja wśród portali nieruchomości jest duża i rynek zdominowany przez jednego głównego gracza, to przedstawiciele GetHome są pewni, że znajdą zwolenników wśród osób zainteresowanych zakupem nieruchomości z rynku wtórnego. Wyróżnikiem od konkurencji jest brak powtarzających się na portalu ofert, co jest zmorą tego segmentu rynku, ale także współpraca tylko z najlepszymi biurami pośrednictwa i promowanie prawdziwych danych o nieruchomościach. Obecnie rynek wtórny tak nie działa, a to duży problem.

GetHome weryfikuje pośredników

Przedstawiciele GetHome upatrują przyczyny bałaganu panującego na rynku wtórnym głównie w dominującym na rodzimym rynku modelu stosowania tzw. umów “otwartych” (tzn. bez klauzuli wyłączności) pomiędzy pośrednikiem w obrocie nieruchomościami a klientem. W efekcie ta sama nieruchomość jest promowana w internecie często przez kilka lub nawet kilkanaście biur pośrednictwa nieruchomości jednocześnie. Częste są też sytuacje, że ogłoszenia są kopiowane przez nieuprawnione osoby i publikowane bez zgody i wiedzy właścicieli. GetHome rozwiązuje te problemy wybierając do współpracy tylko najlepszych pośredników i korzystając z własnego systemu wykrywania duplikatów ogłoszeń.

Zespół GetHome przed rozpoczęciem współpracy sprawdza także potencjalnych partnerów biznesowych w internecie, m.in. przeglądając oferty danego biura i oceniając ich jakość (np. zdjęć i opisów). Weryfikuje także oceny i komentarze zamieszczane na Google Maps i Facebooku. Ponadto pozyskuje biura z polecenia, rozmawiając z uznanymi w środowisku organizacjami zrzeszającymi profesjonalistów, np. z Warszawskiego Stowarzyszenia Pośredników w Obrocie Nieruchomościami.

GetHome dostarcza sprawdzone informacje o nieruchomości

– Na GetHome publikujemy tylko oferty, których mamy pełen realny adres. Daje nam to większą pewność, że współpracujące z nami biuro nieruchomości miało kontakt z właścicielem – dodaje Dominik Błaszczykiewicz.

Po wejściu na stronę widzimy, że portal ma aktualnie niemal 70 000 ogłoszeń mieszkań z rynku pierwotnego i wtórnego. Blisko 20% tej oferty stanowią mieszkania na sprzedaż w Warszawie. Planowane jest także pozyskiwanie innych lokalizacji.

Aktualnie portal prezentuje oferty na te same nieruchomości według pierwszeństwa zgłoszenia. Docelowo model ten ma zostać zmieniony w ten sposób, aby maksymalnie promować jakość ofert oraz zaoferować użytkownikowi jak najwięcej ważnych informacji.

Zespół GetHome pracuje także nad zaawansowanym systemem oceniającym jakość ofert, gdzie wykorzystywane są rozwiązania z zakresu uczenia maszynowego (machine learning).

GetHome pomoże biurom pozyskać klientów

GetHome zamierza dzięki współpracy z biurami pośrednictwa zbudować bazę jakościowych ofert, a następnie przyciągać do portalu większą liczbę internautów. Jakie w tym korzyści dla biura nieruchomości? Portal jako pierwszy chce rozliczać się dopiero za efekt.

– Biura nieruchomości są często zmęczone prowadzeniem działań marketingowych typu pilnowanie podbić czy wyróżnień na portalach. Chcemy zająć się efektywną promocją i pomóc pośrednikom skupić się na właściwym procesie sprzedaży. Z tego powodu współpraca z nami jest aktualnie bezpłatna – wyjaśnia Dominik Błaszczykiewicz.

Wygląda na to, że przyjęta strategia się sprawdza, bo GetHome już współpracuje z niemal 200 najlepszymi biurami pośrednictwa w obrocie nieruchomościami (informacje dla partnerów są na stronie Dla Pośrednika). Na tym jednak nie chce poprzestać i zamierza zbudować pokaźną sieć zaufanych partnerów. Plany zresztą ma ambitne – do 2022 roku GetHome chce stać się najbardziej skutecznym kanałem pozyskiwania klientów dla biur pośrednictwa.

– Najważniejsze metryki na najbliższy rok to liczba nowych współprac z biurami w obrocie nieruchomości oraz jakość leadów, które im przekazujemy. Nie startujemy w wyścigu o najwyższe słupki oglądalności czy liczbę ofert. Wolimy skupić się na precyzyjnym dotarciu do klientów za pomocą zaawansowanych technologii – mówi szef projektu.

Artykuł powstał we współpracy z GetHome.pl