GG chce wejść w branżę fintech

Udostępnij:
W sierpniu minął rok od kiedy GG przeszło w ręce nowego właściciela, firmy England.pl. Przez te 12 miesięcy zespół złożony z kilkudziesięciu osób pracował nad ulepszaniem komunikatora. Warto podsumować pierwszy etap zmian.

Przejęcie GG zbiegło się z 18. urodzinami GG. W sierpniu ubiegłego roku mieszkańcy Warszawy i Mielna mieli okazję wziąć udział w świętowaniu pełnoletności pierwszego polskiego komunikatora (i jak dotąd jedynego). Później nastąpiły porządki w bazie GG –każdy użytkownik został powiadomiony o nowym administratorze danych oraz musiał zaakceptować nowy regulamin zgodnie z zasadami RODO. Jeśli tego nie zrobił, jego konto zostało zanonimizowane i wypadło ze zbioru aktywnych użytkowników. Sprawiło to, co prawda, że liczba użytkowników okresowo zmalała, ale dzięki pozbyciu się „martwych dusz” wiadomo, że milion aktualnych użytkowników GG, to użytkownicy aktywni i logujący się do aplikacji, którzy wymieniają miesięcznie średnio 426 milionów wiadomości.

#poGGadajmy

Po wprowadzeniu najpilniejszych poprawek England.pl postanowił przypomnieć o kultowym polskim komunikatorze kampanią #poGGadajmy. Ruszył blog pod adresem gadu-gadu.pl, profile @poGGadajmy na Facebooku oraz Instagramie. Jednak głównym elementem kampanii był film reklamowy „Nie musisz mówić”. W efekcie dyskusji, jaka rozgorzała na jego temat, o GG znowu stało się głośno. Liczne publikacje na najbardziej poczytnych portalach wygenerowały w sieci wiele wzmianek o komunikatorze, a redakcje Forbes oraz Business Life Polska opublikowały artykuły o GG na swoich łamach. O GG znowu zaczęło być głośno.

GG dla firm

Właściciele England.pl mają na uwadze również potrzeby przedsiębiorców.  Lada dzień zaistnieje możliwość przekształcenia zwykłego konta GG w konto firmowe, a także możliwość obsługi panelu reklamowego z poziomu konta. Trwają prace nad kolejnymi udogodnieniami i ofertą specjalną dla użytkowników instytucjonalnych.

Reklama w kanałach GG

Komunikator stwarza możliwość dotarcia z przekazem reklamowym do unikatowego grona potencjalnych klientów. Za pośrednictwem GG można zamieszczać reklamy na stronie www.gg.pl, blogu GG, webowej wersji komunikatora o nazwie Sunrise, desktopowej wersji komunikatora nazwanej Phoenix oraz w mobilnej wersji komunikatora. Reklama w GG doskonale sprawdza się w takich branżach jak telefonia komórkowa, gry komputerowe, rozrywka (film, muzyka), usługi online (poczta kwiatowa, zamawianie jedzenia itp.), moda młodzieżowa, pożyczki.

Fintechowa przyszłość

Ale to nie koniec nowości. W kwietniu tego roku Komisja Nadzoru Finansowego wydała zgodę na rozszerzenie licencji firmie England.pl Sp. z o.o., co stworzyło możliwość wzbogacenia GG o usługi fintech. Najbliższe tygodnie pokażą, jakie będą to konkretnie rozwiązania.

Pierwszy rok pod nową banderą przyniósł GG wiele pozytywnych zmian. Zarząd England.pl ma plan na zrównoważony rozwój i ekspansję w horyzoncie czasowym trzech do pięciu lat. Konsekwentny rozwój marki England.pl oferującej usługę szybkich przelewów miedzy Polską a Wielką Brytanią oraz rozszerzenie usług firmy o przelewy do kolejnych krajów europejskich (pod brandem FXCity) pokazuje, że GG również będziekonsekwentnie i systematycznie rozwijane.

Czy GG zagrozi Messengerowi i WhatsApp? Nikt w zarządzie England.pl Sp. z o.o. nie ma takich ambicji. GG będzie szło własną drogą. Jak jednak pokazują losy różnych marek i produktów, każdy scenariusz jest możliwy.