GG w abonamencie? Właściciele aplikacji zmieniają model biznesowy

Dodane:

Marta Wujek Marta Wujek

GG w abonamencie? Właściciele aplikacji zmieniają model biznesowy

Udostępnij:

Po tym jak słynny polski komunikator GG zmienił właściciela co jakiś czas pojawiają się informację o nowych kierunkach działania firmy. Teraz właściciel komunikatora poinformował, że w wersji mobilnej GG uruchamia możliwość wykupienia opcji bez reklam. Poza tym zostały zapowiedziane kolejne trzy nowości.

Użytkownicy GG na Androidzie będą mieli teraz możliwość wykupienia opcji bez reklam. Taki pakiet kosztuje od 99 gruszy do 1,99 zł miesięcznie, w zależności od okresu, na jaki wykupujemy opcję.

– Na miesiąc za 1,99 zł, na pół roku za 1,49 zł miesięcznie, na rok za 99 groszy miesięcznie. Niektórzy z Was od czasu do czasu pytali nas o możliwość wyłączenia reklam. Zainteresowanych informujemy, że w Androidzie dodaliśmy mikropłatność która to umożliwia – taka informacja pojawiła się na profilu facebookowym komunikatora.

Jakiś czas temu firma zapowiadała, że komunikator GG wejdzie w branżę fintech. Stało się tak za sprawą zmiany właściciela komunikatora na firmę Fintecom (do września br. działającej pod nazwą England.pl), która jednocześni e jest właścicielem platform płatniczych England.pl i FX City, z którymi to zintegrowano GG. Dzięki temu klienci FX City mogą od niedawna za pomocą uwierzytelniania dwuetapowego używać do usług platformy swoje profile w komunikatorze GG.

– Jest to odpowiedź na wejście w życie unijnej dyrektywy PSD2. Rozwiązanie zapewnia wyższy poziom ochrony środków i zmniejsza ryzyko oszustw. Jest też pierwszym krokiem do połączenia usług fintechowych i komunikacyjnych oferowanych przez nas. Korzystanie z GG przy wykonywaniu transakcji, oprócz ich autoryzowania, umożliwia nadawcy szybkie otrzymywanie powiadomień nt. złożonych poleceń przelewów i ich realizacji. Fintecom oferuje również swoim klientom nowość, tj. na życzenie nadawcy, bezpłatne powiadamianie o realizacji transakcji także odbiorców danych przelewów. Na uwagę zasługuje również szybki kontakt z konsultantami FX City oraz England.pl – skomentował Fintecom.

Firma zapowiedziała jednocześnie trzy nowe opcje, które mają się niebawem pojawić. Mają być one związane z trzema obszarami: bezpieczeństwa, ułatwień dla firm oraz otworzeniem GG na świat. Jeszcze nie znamy dokładnych szczegółów zapowiadanych zmian, ale wygląda na to, że będzie się działo.

Wielki powrót GG

Przypomnijmy, że w czerwcu 2017 roku polska spółka SARE zakładała, że postawi legendarny komunikator Gadu-Gadu na nogi. W tym celu SARE miało odkupić Gadu-Gadu od Xevin Consulting Limited za 2,4 mln złotych. Transakcja jednak nie doszła do skutku, bo jest zbyt ryzykowna dla przedsiębiorstwa.

Jednak już w marcu 2018 roku informowaliśmy, że kultowy komunikator znalazł jednak nowego właściciela. To England.pl, spółka z Koszalina działająca w branży fintech. Wtedy też nowy właściciel zapowiedział, że zamierza przywrócić dawną świetność GG. Chce też sprawić, że komunikator stanie się miejscem do bezpiecznej wymiany informacji i wiadomości między zespołami skupionymi wokół jakichś konkretnych projektów i zadań lub będzie po prostu stanowić narzędzie komunikacyjne w firmie.

Po wprowadzeniu najpilniejszych poprawek England.pl postanowił przypomnieć o kultowym polskim komunikatorze kampanią #poGGadajmy. Ruszył blog pod adresem gadu-gadu.pl, profile @poGGadajmy na Facebooku oraz Instagramie. W samym komunikatorze pojawia się możliwość przekształcenia zwykłego konta GG w konto firmowe, a także możliwość obsługi panelu reklamowego z poziomu konta. Ale to nie koniec nowości. W kwietniu 2019 roku Komisja Nadzoru Finansowego wydała zgodę na rozszerzenie licencji firmie England.pl Sp. z o.o., co stworzyło możliwość wzbogacenia GG o usługi fintech.

Natomiast kilka dni temu informowaliśmy, że spółka England.pl w związku z rozszerzeniem działalności zmieniła nazwę na Fintecom. Nazwa komunikatora nie ulegnie zmianie. –  Celem zmiany nazwy jest podkreślenie szerszego zakresu naszej dotychczasowej działalności z pogranicza usług fintech (brand England.pl i FX City) oraz komunikacji (nasz nowy brand GG, Gadu-Gadu). Cały czas się rozwijamy, natomiast nazwa England.pl sugerowała bardzo wąski zakres naszych usług, ten od którego rozpoczęliśmy działalność wiele lat temu – uzasadniono na blogu firmy.

Jak widać firma Fintecom cały czas dokonuje ważnych zmian, a my coraz częściej otrzymujemy nowe informacje o planach spółki w związku z GG. Wygląda na to, że firma dopiero się rozpędza, a nowości będzie coraz więcej.