Wielkie marki robią to od zawsze – tworzą próbki swoich produktów, które następnie dystrybuują do swojej grupy docelowej. Na uwadze mają bowiem zbudowanie emocjonalnej więzi z odbiorcami, co daje początek nowemu obliczu marketingu.
Daj, żeby wziąć
Dawanie prezentów jest zakorzenione w historii ludzkości od tysięcy lat. Jedyne, co uległo zmianie, to sama forma prezentu, bo emocje związane z obdarowywaniem i ich społeczny wymiar pozostał taki sam.
Obdarowywanie zaczyna więc być postrzegane przez marki jako sposób na dotarcie i nawiązanie relacji z konsumentami. Bob Garfield, znany komentator i analityk w temacie reklamy i marketingu twierdzi, że jesteśmy teraz w erze relacji.„Myślę, że jednym z najlepszych sposobów na utworzenie lub wzmocnienie relacji jest podarowanie prezentu.”
Pozytywne szeptanie…
David Cahill napisał przekonujące porównanie modeli biznesowych Carbonite i Dropbox na zdobycie nowego klienta. Carbonite wydaje w tym celu do 97,00 dolarów, a Dropbox 1,20 dolara. Dlaczego? Dropbox daje użytkownikom swój produkt za darmo (do 2GB) i zwiększa jego globalną reputację, co tworzy sieć wzajemnych poleceń i samonapędzającą się machinę pozyskiwania klientów. Dlaczego firmy zaczynają rozdawać darmowe prezenty? Ponieważ to działa. Dając prezent w postaci kart upominkowych, czy próbek produktów lub kwoty na ich zakup podsuwa się konsumentowi ofertę, której trudno się oprzeć. Przy takim podejściu do marketingu relacje marka-konsument zostają wzmocnione i zacieśnione.
Wyróżnij się!
Konsumenci są bombardowani coraz większą ilością ofert co sprawia, że stają się mniej wrażliwi i podatni na przekaz. Aby zachować konkurencyjność, sprzedawcy będą musieli przesunąć środki przeznaczone na finansowanie kuponów zniżkowych i promocji, na znacznie bardziej efektywny marketing prezentowy. Dając kupującym prezent, firmy mają w rękach skuteczne narzędzie, które jest w stanie zmienić zachowania konsumentów i stworzyć nowe, dochodowe interakcje w skali, jakiej potrzebują. Klienci z kolei czują szczególny związek ze sprzedawcą, który prowadzi do przyszłej lojalności wobec marki.
Jak to się robi w Polsce?
Na rodzimy rynek Gift Marketing wprowadza Let Me Pay – platforma dedykowana prowadzeniu multimedialnych, targetowanych kampanii reklamowych z wykorzystaniem mobilnych prezentów. Ów prezent to nic innego, jak reklama multimedialna, do której przypisana jest kwota pieniężna odpowiadająca wartości drobnego prezentu, błyskawicznie przelewana na konto bankowe odbiorcy. Takie rozwiązanie pozwala na zakup reklamowanego produktu w rzeczywistym świecie, przetestowania i przekonania się do niego.
Z perspektywy reklamodawcy korzystanie z platformy jest niezwykle proste i daje nieograniczone możliwości dotarcia do potencjalnych klientów: można zarządzać przekazywaniem mobilnych prezentów do dużej liczby odbiorców jednocześnie, wykorzystując do tego wszystkie kanały komunikacji wirtualnej i mobilnej, czy przeprowadzać targetowane kampanie reklamowe oparte na danych socjodemograficznych. Ponadto platforma umożliwia przeprowadzenie kampanii bezpośrednich, skierowanych do określonej listy odbiorców np. uczestników programu lojalnościowego reklamodawcy. Prowadzone są także statystyki aktywności fanów na fanpage’u marki, by nagradzać najaktywniejszych i zachęcić do działania obserwatorów. Przede wszystkim jednak umożliwia zbudowanie emocjonalnej więzi z konsumentami, której nie sposób osiągnąć żadną inną formą marketingu.
źródło: informacja prasowa