Celem nowo powstałej organizacji non-profit jest propagowanie prawdziwych informacji i rzetelnego dziennikarstwa. Jej przedstawiciele zamierzają poprawić jego poziom na całym świecie i wpłynąć na sposób w jaki jesteśmy informowani o wydarzeniach. Wyjaśniają, że przeznaczą 14 milionów dolarów na badania oraz spotkania z branżowymi ekspertami.
– Za sprawą Facebook Journalism Project chcemy dać ludziom niezbędne narzędzia do oceny informacji, z którymi spotykają się w sieci – mówi Campbell Brown z Facebooka. Jej zdaniem na całym świecie borykamy się z brakiem umiejętności czytania i rozpoznawania prawdziwych wiadomości. Należy więc zwiększać świadomość społeczną, za co odpowiedzialnych będzie 19 podmiotów zrzeszonych przez News Integrity Initiative.
Wśród nich znajdują się organizacje, szkoły i uniwersytety zlokalizowane w Stanach Zjednoczonych, Australii, Niemczech, Francji i Hong Kongu. Nad nowo powstałą inicjatywą czuwać będzie szkoła dziennikarstwa z Nowego Jorku CUNY Graduate School of Journalism. Odpowiedzialna będzie za nadzór projektu i prowadzenie badań w ramach przedsięwzięcia.
– Nasi wykładowcy i studenci mają niezwykłą okazję nawiązać współpracę z naukowcami i technologiami oraz prowadzić testy, które przyczyniają się do budowania większego zaufania do naszego zawodu. Trudno myśleć o ważniejszej roli jaką pełnić ma publiczna szkoła dziennikarstwa – mówi Sarah Bartlett z CUNY Graduate School of Journalism, cytowana w komunikacie prasowym.
fot. pexels.com