Gleevery zamyka kolejną rundą finansowania. Pozyskał już ponad 7 mln zł

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

zespół Gleevery

Udostępnij:

Startup technologiczny Gleevery, który oferuje wynajem sprzętów dla firm i osób prywatnych w formie benefitu pozapłacowego, zamknął kolejną rundę finansowania. Do tej pory zebrał łącznie ponad 7 mln zł, a wśród jego inwestorów jest członek zarządu Benefit Systems.

Gleevery to platforma operująca w obszarze nowych technologii i gospodarki cyrkularnej. Misją firmy jest wdrożenie zasad ekonomii współdzielenia oraz wydłużenie cyklu życia produktów poprzez wynajem. Startup zapewnienia możliwość szybkiego i wygodnego dostępu do niezbędnych sprzętów przedsiębiorstwom i osobom prywatnym bez konieczności ich kupowania. Model biznesowy zakłada także oferowanie usług wynajmu w formie benefitu pozapłacowego dla pracowników firm.

Od momentu powstania w 2021 r. startup pozyskał ponad 7 mln zł finansowania, przy czym szczególnie owocny pod tym względem dla firmy był marzec 2023 roku. Mimo znaczącego spowolnienia na rynku i panującego od roku pesymizmu wśród founderów i inwestorów Gleevery z sukcesem domknęło drugą rundę inwestycyjną.

– Bardzo się cieszymy, że członkowie klubu aniołów biznesu ImpactAngels.PL dołączyli do rundy inwestycyjnej spółki Gleevery. To pierwsza inwestycja naszego klubu – wierzymy, że wkrótce inwestycje impaktowe będą realnym wsparciem przedsięwzięć pozytywnego wpływu w Polsce i w regionie CEE – mówi Przemek Pohrybieniuk, Managing Director ImpactAngels.PL.

Inwestorzy, którzy wspierają Gleevery

W drugiej rundzie inwestycyjnej do inwestorów z takich firm jak: YES Biżuteria, BRE Ubezpieczenia, PayPo, Tutlo i Vedion, którzy zainwestowali w Gleevery na etapie pre-revenue rok temu, dołączyli m.in. Aleksandra Friedel, współwłaścicielka i członkini zarządu Unilink S.A., i Adam Radzki, były członek zarządu Benefit Systems, co podkreśla potencjał rozwojowych planów startupu na rynku benefitów pozapłacowych. Wśród zainteresowanych znaleźli się także inwestorzy z pierwszej rundy, co świadczy o wypracowanym przez ostatnie miesiące wzajemnym zaufaniu między dotychczasowymi wspólnikami i founderami.

– W Unilink oprócz naszego standardowego biznesu ubezpieczeniowego mocno rozwijamy programy afiliacyjne dla naszych partnerów. Wraz z optymalną ofertą ubezpieczeniową oferujemy benefity pracownicze, które zawierają zabezpieczenia życia i zdrowia. Moje zainteresowanie Gleevery wynika z obserwacji rozwiązań benefitowych, które mogą być elementem realizacji strategii ESG spółek. Inwestycja była szansą wsparcia startupu, który ma potencjał do poszerzania świadomości społecznej w kierunku zrównoważonego rozwoju, a także może przynieść realne zyski – tłumaczy Aleksandra Friedel, współwłaścicielka i członkini zarządu Unilink S.A. i aktywna członkini ImpactAngels.PL.

Wyniki

Z usług Gleevery korzystają już firmy i osoby prywatne w ponad 50 miastach Polski, a średni okres wynajmu przekracza rok. Jednym z największych wdrożonych projektów stało umożliwienie wynajmu produktów Media Expert w ponad 500 sklepach sieci handlowej w ramach współpracy z dystrybutorem. Od momentu uzyskania pierwszych przychodów w III kwartale 2022 r. średni comiesięczny wzrost Gleevery wynosi ok. 70 proc.