Trwająca dwa miesiące rekrutacja właśnie dobiegła końca. Wyłonione zespoły już w lipcu rozpoczną rywalizację, która przybliży je do globalnego sukcesu.
Od kwietnia trwała rekrutacja polskich i zagranicznych startupów, chętnych do wzięcia udziału w warsztatach, które odbędą się w lipcu w Szczecinie. Nadesłano blisko 200 zgłoszeń m.in. z Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Litwy, Polski, a także z bardziej odległych zakątków świata, takich jak Zimbabwe, Nigeria czy Japonia. Do półfinału zaproszono 40 zespołów, które zaprezentowały swoje pomysły organizatorom. Wybrano 6 najlepszych drużyn, które rozpoczną swoją przygodę w Szczecinie już z początkiem lipca. Podczas miesięcznych warsztatów będą zgłębiać tajniki prowadzenia globalnego biznesu w Internecie.
Michał Frejtak, Marketing Manager Red Sky, jednego z organizatorów GSC, podsumowuje:
– Cieszy nas tak duże zainteresowanie Global Startup Challenge. Większość nadesłanych zgłoszeń charakteryzowało się innowacyjnością, ale zasady konkursu są z góry ustalone. Musieliśmy wybrać najlepsze pomysły i mamy nadzieję, że wyłonione przez nas drużyny przystąpią do pracy z zapałem. To dla nich ogromna szansa na podbicie rynku internetowego.
Przypomnijmy, że zespoły będą pracować pod czujnym okiem ekspertów i razem z nimi zaczną budować swój sukces w Internecie. Do współpracy zostali zaproszeni eksperci rynku internetowego i pionierzy e-biznesu. Uczestnicy będą mieć niepowtarzalną okazję skonfrontowania swojej wiedzy z praktyką znanych osobistości z branży IT, finansowej i internetowej. Uczestnicy spotkają się między innymi z Krzysztofem Golonką i Radosławem Czyrko z Xevin Investments, jednego z największych funduszy inwestycyjnych.
Każdy zespół ma szansę uzyskać wsparcie kapitałowe dla swoich projektów od Polskiej Fundacji Przedsiębiorczości (Fundusz Kapitału Zalążkowego POMERANUS SEED, inwestujący w nowe spółki do 200 tys. euro oraz inwestorzy prywatni w ramach Sieci Aniołów Biznesu AMBER), a także firmy Red Sky odpowiedzialnej za przeprowadzenie globalnej kampanii reklamowej.
– Wyselekcjonowane zespoły mają duży potencjał, którego wydobycie oraz przekucie na realny biznes jest naszym celem. Liczymy, że praca, którą wykonają zespoły w lipcu, pokaże kto jest najbardziej zdeterminowany oraz gotowy do osiągnięcia sukcesu. My będziemy robić wszystko, aby tych osób było jak najwięcej – mówi Tomasz Łasecki, Menedżer ds. Projektów Inwestycyjnych Polskiej Fundacji Przedsiębiorczości.
Laureatów, gotowych do podbicia Internetowego runku, poznamy na początku września.
źródło: informacja prasowa