Glovo, jeden z wiodących na świecie usługodawców delivery ogłosił, że pozyskał 450 milionów euro (530 milionów dolarów) w ramach finansowania serii F, prowadzonej przez zarządzający inwestycjami Lugard Road Capital i Luxor Capital Group. Barceloński gracz rynku dostaw zapowiedział, że przeznaczy tę kwotę na rozwój technologiczny firmy oraz poszerzanie działalności o kolejne rynki oraz rozwój tych, gdzie jest już obecny.
Ostatnia seria inwestycji umacnia pozycję platformy Glovo i plasuje ją jako światowego lidera w sektorze dostaw na żądanie. Pochodząca z Barcelony spółka pozyskała 450 mln euro finansowania serii F, któremu przewodzili Lugard Road Capital i Luxor Capital Group. W rundzie wzięli również udział poprzedni inwestorzy, w tym Delivery Hero, Drake Enterprises oraz GP Bullhound. Transakcja odzwierciedla zarówno znaczący potencjał wzrostu w sektorze dostaw online, jak i niesłabnący popyt na inwestycje w spółkę ze strony obecnych akcjonariuszy.
– Wierzymy w siłę Glovo, a ta inwestycja pokazuje też nasze zaangażowanie w firmę i zespół, który nieustannie wprowadza kolejne innowacje w przestrzeni dostaw na żądanie. Jako długoterminowy inwestor, cieszymy się, że możemy obserwować i wspierać spółkę, która wciąż zaskakuje swoich użytkowników wyjątkowo szeroką ofertą obejmującą wiele kategorii na ogromnym rynku możliwości, zarówno w istniejących, jak i nowych regionach – mówił Jonathan Green, założyciel i menedżer ds. Portfela w Lugard Road Capital.
Finansowanie rundy F kolejnym kamieniem milowym w rozwoju Glovo
Po ostatniej rundzie finansowania, największej w historii hiszpańskiego startupu, Glovo zamierza zainwestować fundusze w poszerzenie swojej działalności na rynkach w których jest już obecne. Firma chce także skoncentrować się na rozwoju nowo utworzonego działu Q-Commerce, ultraszybkich dostaw, które zamierza realizować na wszystkich rynkach, na których działa w maksymalnie 30 minut od złożenia zamówienia. To jeden z głównych filarów realizowanej strategii.
– Ta inwestycja pozwoli nam podwoić liczbę naszych rynków, przyspieszyć rozwój i zdobycie pozycji lidera branży w miejscach, w których już działamy. Chcemy również skupić się na rozwoju technologii oraz Q-Commerce, wprowadzić kolejne innowacje do naszej aplikacji, a na tym oczywiście nie koniec – mówi Oscar Pierre, współzałożyciel i dyrektor generalny Glovo.
Na początku tego roku Glovo ogłosiło partnerstwo o wartości 100 mln euro ze szwajcarską firmą z branży nieruchomości Stoneweg. Ma ono na celu rozwinięcie sieci dark stores. Firma ogłosiła także poszerzenie zespołu technicznego o głównego dyrektora spraw technicznych, Narka Verdiana, który do niedawna pełnił funkcję wiceprezesa ds. inżynierii w American Express. Verdian będzie nadzorować rozwój oraz prace zespołu inżynierii, rozproszonego pomiędzy główną siedzibę Glovo w Barcelonie oraz centra technologiczne Glovo Tech Hub w Madrycie i Warszawie. Docelowo zespół ma liczyć łącznie około 500 specjalistów najwyższej klasy.
Q-Commerce i partnerstwa przyszłością delivery
Dzięki tego typu inwestycjom, Glovo ma szanse na nieustanny rozwój, gromadząc ponad 10 milionów zadowolonych użytkowników na całym świecie, zwracając także szczególną uwagę na poszerzanie sieci partnerstw oraz kategorii artykułów spożywczych i sklepowych poprzez kluczowe partnerstwa lokalne. Q-Commerce, na który stawia aktualnie spółka, to jeden z kluczowych obszarów rozwojowych Glovo. W największych miastach kurierzy są w stanie zapewnić możliwie najszybszą dostawę, nawet w ciągu 10 minut. Wszystko to dzięki rozwojowi darkstores, gdzie dostępne są najczęściej wybierane przez użytkowników produkty.
Sieć partnerstw i lokalność kluczem do sukcesu
Glovo będzie nieustannie nawiązywać kolejne umowy partnerskie z dużymi sieciami, takimi jak Carrefour, Continente, czy Kaufland. Chce także jednocześnie inwestować we własne centra infrastruktury i realizacji zamówień. Obecnie firma otworzyła swoje dark stores między innymi w Barcelonie, Madrycie, Lizbonie i Mediolanie. Kolejne pojawią się na mapach Walencji, Rzymu, Porto i Bukaresztu. Glovo, do końca 2021 roku, planuje otwarcie 200 tego typu magazynów w całej Europie.