Glovo wchodzi do Szczecina, Torunia i Bydgoszczy

glovo wchodzi do szczecina torunia i bydgoszczy
Udostępnij:
Glovo, hiszpański startup, zajmujący się dostawami na życzenie, w 2019 roku pojawił się w Polsce i przejął platformę Pizza Portal za 35 mln euro. Teraz wchodzi do Szczecina, Torunia i Bydgoszczy.

W zeszłym roku firma zapowiadała, że wejście do Polski to dopiero początek realizacji planów związanych z dalszą ekspansją nad Wisłą. Zgodnie z obietnicą systematycznie poszerza zasięg swoich usług. Obecnie działa już w 13 lokalizacjach, ponieważ od stycznia mieszkańcy kolejnych trzech miast mogą z dostawą zamówić obiad w porze lunchowej, ale także tabletki na ból gardła z apteki czy produkty spożywcze z supermarketów. Kurier dostarczy przesyłkę pod drzwi w mniej niż godzinę.

– Naszym celem jest, aby jak najwięcej Polaków miało natychmiastowy dostęp do swojego miasta, dlatego też można zobaczyć kurierów z żółtymi plecakami w kolejnych lokalizacjach. Chcemy zmienić sposób, w jaki do tej pory kupowaliśmy to, co jest nam niezbędne każdego dnia. Dzięki temu użytkownicy zaoszczędzą swój cenny czas, który zazwyczaj poświęcają na zakupy i spędzą te momenty z bliskimi, czy też poświęcą się swoim pasjom – mówi Maria Raszdorf, Marketing Manager w Glovo

Aplikacja w nowych miastach działa w centralnych dzielnicach. W Szczecinie jest to między innymi: Śródmieście Północ, Centrum, Stare Miasto, Łękno, w Toruniu: Mokre, Koniuchy, Rubinkowo, na Skarpie, a w Bydgoszczy: Śródmieście, Bartodzieje, Szwederowo, Okole. Obszar dostaw, jak i liczba dostępnych restauracji, sklepów oraz innych punktów z upływem czasu będzie się zwiększać. Aktualnie, w zależności od dokładnego położenia, w Szczecinie można zamawiać z około 70 punktów, w Toruniu z 50, natomiast w Bydgoszczy z 60 lokalizacji.

Dla nowych użytkowników przygotowano specjalny kod o treści PLGLOVO, który gwarantuje trzy darmowe dostawy. Wystarczy go wpisać w zakładce kody promocyjne, znajdującej się w głównym menu aplikacji.

Jak działa Glovo?

Z aplikacji można korzystać za pomocą smartfona lub używając wersji webowej. Użytkownik ma do dyspozycji 7 kategorii: przekąski i napoje, jedzenie, supermarkety, kurier, apteki, prezenty, cokolwiek. Kolejno wybiera restaurację, supermarket lub inny sklep i decyduje się na pozycję lub wpisuje swój niestandardowy wybór w odpowiednim polu.

Nie ma wymogu osiągnięcia kwoty minimalnej. Położenie kuriera można obserwować w czasie rzeczywistym i kontaktować się z nim na czacie. Za dostawę i zamówione produkty opłata pobierana jest z podłączonej karty kredytowej lub  debetowej (Visa, MasterCard i American Express). Glovo umożliwia także zapłatę gotówką u kuriera.

Plany rozwojowe

Firma zapowiada otwarcie pierwszego w polsce hubu technologicznego w Warszawie. Startup zatrudni tam 40 inżynierów oraz 50 ekspertów technologicznych i produktowych, którzy będą wspierać globalny rozwój aplikacji i staną się integralną częścią planu polegającego na budowie 300-osobowego zespołu inżynierów. Celem ich pracy będzie wspieranie innowacyjnych rozwiązań w aplikacji.

Aktualnie hiszpańska aplikacja ma ponad 1,8 miliona aktywnych użytkowników miesięcznie i 25 000 partnerów stowarzyszonych. Glovo działa w 288 miastach w 26 krajach, w tym w EMEA, LATAM, a nawet w Afryce Subsaharyjskiej. Startup obecnie zatrudnia ponad 1500 osób na całym świecie. Na ten moment więcej niż 50 000 aktywnych kurierów zarabia na platformie.