Zapisy na akcje Golden Eggs Studio S.A. ruszyły 8 czerwca 2022 r.
– Światowy rynek gamingu jest bardzo perspektywiczny i ma przed sobą świetlaną przyszłość. Według danych z raportu Mordor Intelligence, branża gier na koniec roku została wyceniona na 194,4 mld dolarów . Szacuje się, że do 2027 roku osiągnie ona wartość blisko 340 mld dol., przy skumulowanym rocznym wskaźniku wzrostu, wynoszącym 8,94 proc. w latach 2022-2027. Nasza spółka również ma globalne ambicje. Już dziś jesteśmy obecni m.in. na rynku azjatyckim, który jest największym na świecie w branży gamedev, a także amerykańskim, na którym będziemy realizować niebawem zamówienia na produkcję mini-gier. W Polsce w naszym sektorze firmy odnotowują rok do roku wzrost przychodów na poziomie niemalże 30 proc. Dane te mogą świadczyć o tym, że branża gamedev, tym bardziej w perspektywie międzynarodowej, ma bardzo duży potencjał zarówno dla deweloperów, jak również dla przyszłych inwestorów – wyjaśnia Paweł Czarnecki, CEO Golden Eggs Studio.
Cele emisji
W ramach finansowania społecznościowego Golden Eggs Studio S.A. planuje zebrać 3 999 600 złotych, z czego 1 160 000 zł chce przeznaczyć na stworzenie niezależnego zespołu produkcyjnego.
– Ze względu na dynamiczną rozbudowę portfolio celem spółki jest stworzenie kolejnego wewnętrznego zespołu, który pozwoli nam na prowadzenie prac nad kilkoma produkcjami jednocześnie. To z kolei przyczyni się do usprawnienia procesu produkcji i wydawania gier, a tym samym powinno pozwolić na zwiększenie przychodów ze sprzedaży spółki – wyjaśnia Paweł Czarnecki.
Część pozyskanego z emisji kapitału w wysokości 600 000 zł ma zostać przeznaczona na promocję 3 tytułów, które spółka planuje wydać do końca 2022 roku, czyli Vatican Gardens (Pope Simulator), Cooking Championship oraz Puppet House. Działania te mają obejmować reklamy targetowane w Polsce i za granicą, współpracę z influencerami, specjalizującymi się w danych tematykach (w tym działających na platformach Twitch oraz YouTube), a także szerokie działania PR-owe.
1 239 700 zł to kwota, którą spółka planuje przeznaczyć na pozyskanie nowego IP
Na podstawie analizy wyników wstępnego projektu gry (Vertical Slice), któremu Golden Eggs Studio przygląda się od dłuższego czasu, spółka podjęła decyzję o zamiarze przejęcia zespołu projektowego wraz z wykreowaną przez ten zespół w ramach projektu własnością intelektualną. Projekt ten posiada rozbudowane możliwości eksploracyjne i komunikacyjne. Podobne projekty zyskały w przeszłości duże grono graczy i cieszyły się dobrymi recenzjami, co przekłada się na duży potencjał biznesowy i przychodowy projektu.
– Wstrzemięźliwość innych spółek jest szansą dla takich firm jak nasza. Mam na myśli podmioty, które chciały pozyskać finansowanie społecznościowe czy też wejść na rynek NewConnect lub giełdę, a z różnych przyczyn przełożyły swoje plany. To m.in. z tego względu na nas skupia się dziś uwaga inwestorów. Swoje założenia opieramy na bardzo silnych fundamentach, unikalnych produktach, które przyciągają zainteresowanie, dywersyfikacji źródeł przychodów oraz komplementarności realizowanych projektów, a także jasno określonych planach rozwojowych. Wierzymy, że pozyskanie finansowania pomoże zrealizować nam zakładane cele, a inwestorom, którzy zakupią nasze akcje, pomnożyć zainwestowane środki – dodaje Marek Szymczakowski, wiceprezes zarządu Golden Eggs Studio.
999 900 zł, czyli rozbudowa portfolio
Pozostałe środki z emisji zostaną w pełni przeznaczone na dalsze rozbudowanie portfolio o nowe projekty własne oraz ich promocję. Środki pozwolą spółce na zapewnienie pełnego wsparcia marketingowego dla wydanych gier do końca 2024 roku. Działania promocyjne na rzecz budowy społeczności graczy to istotny element przy każdym tytule, ponieważ liczba zainteresowanych grą często przekłada się bezpośrednio na sprzedaż w pierwszych dniach po jej premierze.
Solidne podłoże i ambitne plany dotyczące sprzedaży gier
W ramach pierwszej kampanii crowdfundingu udziałowego, realizowanej przez poprzednika prawnego spółki (Golden Eggs Studio Sp. z o.o.), studio pozyskało w styczniu 2021 roku 1,4 mln zł, realizując wszystkie zakładane cele. Dzięki temu przychody dewelopera wzrosły w tym czasie o 147%.
Według estymacji sprzedaż z tytułu 8 gier na PC oraz 4 na Nintendo Switch, ma pozwolić Golden Eggs Studio do końca 2022 roku na osiągnięcie przychodów na poziomie 2,3 mln złotych. W 2023 roku spółka ma w planach powiększenie portfolio do 19 projektów, co powinno wpłynąć na podwojenie przychodów i wejście na poziom 5,7 mln zł. Z kolei na koniec 2024 deweloper planuje rozwój portfolio do 27 produkcji na różne platformy, co ma się przełożyć na przychody wynoszące blisko 9 mln złotych.
Amerykańskie zakusy Golden Eggs Studio oraz pilotażowy projekt tokenizacyjny i NFT
Polska spółka chce szerzej zaznaczyć soją obecność w Stanach Zjednoczonych.
– Podpisaliśmy list intencyjny z amerykańską firmą Wayfarer Points – The Gamification Platform for Loyalty Programs. Współpraca umożliwi nam dotarcie z wydanymi przez nas oraz naszych partnerów biznesowych tytułami i udostępnienie ich w programach lojalnościowych. To również szansa na sprzedaż assetów (elementów gier) oraz wypracowanie know-how sprzedażowego na rynku amerykańskim. Ponadto bardzo liczymy na zdobycie doświadczenia we współpracy z innymi podmiotami w realizacji projektów gamifikacyjnych oraz aplikacyjnych na bazie już wypracowanych IP – informuje Paweł Czarnecki, CEO Golden Eggs Studio.
Oprócz ekspansji międzynarodowej stawia również na pluralizm rozwiązań. Bazując na doświadczeniu partnerów, wchodzi w nowe obszary, takie jak tokenizacja czy NFT.
– Na mocy porozumienia z firmą DevOpsi Sp. z o.o. planujemy także uruchomienie pilotażowego projektu tokenizacyjnego naszych gier. Celem współpracy jest analiza techniczna oraz biznesowa możliwości stworzenia automatycznego narzędzia do produkcji tokenów dla wybranych elementów gier, takich jak etykiety osiągnięć, postaci, assetów oraz całych map. DevOpsi to software house, działający na międzynarodowych rynkach od blisko 2 lat. Specjalizuje się w Custom Software Development, DevOps as a Service oraz wdrożeniach Keycloaka, czyli oprogramowania open source. Rozwija obszary projektowe wykorzystujące koncepcję zwiększenia decentralizacji oraz podniesienia otwartości i użyteczności sieci w ramach inicjatywy Web 3.0. W oparciu o blockchain realizuje projekty NFT, oferując klientom uniwersalne, ale i bezpieczne modele tokenizacyjne wdrażanych przez nich produktów – dodaje Marek Szymczakowski, wiceprezes zarządu Golden Eggs Studio.
Symulator życia papieskiego, teatr lalek oraz nauka gotowania, czyli najbliższe plany dotyczące wydawanych gier
Golden Eggs Studio to spółka z branży gamingowej, specjalizująca się w produkcjach typu indie games. Wśród nich znajdują się m.in. gry platformowe, RPG, horror czy survival. Od 2020 roku wydała łącznie 8 gier. Obecnie w produkcji znajdują się trzy nowe tytuły, które firma chce wydać jeszcze w 2022 roku. Najgłośniejszą z nich jest Vatican Gardens (piertwotnie Pope Simulator), czyli symulator życia papieskiego, ukazujący alternatywną historię pontyfikatu głowy kościoła katolickiego. Oprócz możliwości decydowania o wyborach papieża, produkcja wprowadzi nas w świat zawiłych relacji politycznych, życia publicznego oraz skomplikowanych wyborów. Założenia scenariusza do gry opracował Paweł Kowal, który jest historykiem i politologiem, a także znawcą polityki Stolicy Apostolskiej w czasach zimnej wojny oraz autorem licznych prac naukowych. W produkcję Vatican Gardens zaangażowana jest również spółka Asmodev SA, która jest developerem m.in. gry Priest Simulator, czyli wulgarnej komedii, której bohaterem jest ksiądz wampir.
Ponadto Golden Eggs Studio S.A. pracuje nad produkcją Puppet House, grą z gatunku survival horror oraz Cooking Championship, czyli symulatorem mistrzostw w gotowaniu. Z wersją preview Puppet House gracze będą mogli się po raz pierwszy zapoznać w trakcie wydarzenia Pixel Heaven 2022, które odbędzie się w dniach 10-12 czerwca br. w Warszawie. Przedstawiciele spółki będą również dostępni w ramach reach4.biz, mającym miejsce 2 czerwca br. w Kinotece w Pałacu Kultury i Nauki.
Dodatkowo do końca 2023 roku spółka ma w planach wydanie 4 kolejnych gier.
– Jesteśmy w trakcie realizacji dużego projektu symulatora strzelectwa sportowego, przygotowywanego na zlecenie West Wind Games, przy współpracy z Sekcją Strzelecką Legii Warszawa. Jako jedna z niewielu polskich spółek deweloperskich wydaliśmy do tej pory swoją pierwszą grę na rynek azjatycki. We współpracy z GameHollywood.com dystrybuujemy w Azji Broken Blades, czyli tytuł z gatunku hack and slash. Po weryfikacji będziemy chcieli wprowadzić na tamtejszych rynkach także inne tytuły Golden Eggs Studio – przedstawia plany Marek Szymczakowski, wiceprezes zarządu Golden Eggs Studio.
Głównym akcjonariuszem studia, a także wydawcą części gier jest Ultimate Games, a studio współpracuje m.in. z Asmodev SA, Vecube Studio, Gaming Factory, Glob Games, Reality Unit czy West Wind Games. Produkcje powstają na PC oraz konsole, takie jak PlayStation, Xbox czy Nintendo Switch, i są dystrybuowane przez największe cyfrowe platformy, takie jak Steam, Nintendo Store, Microsoft Store czy PlayStation Store.
Kolejnym krokiem w rozwoju Golden Eggs Studio S.A. ma być debiut na rynku NewConnect, zaplanowany na koniec 2022 roku. Do realizacji tego celu ma przybliżyć spółkę zakończona sukcesem emisja akcji wśród społeczności gamingowej oraz innych inwestorów.
Informacje o kampanii Golden Eggs Studio wraz dokumentacją zawierającą parametry emisji i szczegółowymi planami spółki można znaleźć na stronie crowdway.pl.