Zapewne znasz przypadki, w których w tym samym miejscu powstaje trzeci z rzędu sklep spożywczy czy bar sushi? Miało to miejsce kilkakrotnie, chociażby w okolicy naszego biura. Zawsze w takich momentach zastanawiamy się – dlaczego? Czy nowy właściciel nie sprawdził podstawowych informacji? W jaki sposób wybrał miejsce, które nie uchroniło poprzedników od splajtowania?
Wyobraziliśmy sobie serwis, który pomoże przedsiębiorcom znaleźć najlepsze miejsce na ich biznes.
Powiedzmy, że chcemy otworzyć kawiarnię w San Francisco. To trudny rynek, dużo konkurencji. Wierzymy, że nasze podejście od obsługi klientów i kawy, to coś, co nas wyróżnia. Potrzebujemy tylko idealnego miejsca, aby nie zniknąć w tłumie.
Prosty, czytelny ekran początkowej wyszukiwarki. Bez zbędnych rozpraszaczy. Ale już na tym etapie informujemy aplikację o dwóch najważniejszych rzeczach: naszej branży i przybliżonej lokalizacji.
Na podstawie tych informacji otrzymujemy mapę miasta, która kolorami informuje nas o najlepszym miejscu na biznes. Mamy możliwość dalszego doprecyzowania naszych oczekiwań. W jakim przedziale cenowym będziemy oferować napoje? Ile jesteśmy w stanie płacić czynszu?
Najechanie na mapę kursorem pozwala dowiedzieć się jakie są szczegółowe parametry każdego jej punktu. Pod uwagę bierzemy kilkadziesiąt różnych czynników, między innymi zasobność klientów, liczbę konkurencyjnych biznesów w okolicy, zagęszczenie ruchu pieszego i samochodowego, najczęściej uczęszczane trasy, wysokość opłat, a nawet dostępność pracowników o potrzebnych nam kwalifikacjach.
Serwis zbiera ofertę z portali ogłoszeniowych i prezentuje lokale dostępne na wynajem. Może jest to oferta, która nas zaciekawi? Podaje także krótką listę najważniejszych plusów i minusów okolicy, abyśmy mogli łatwiej podjąć decyzję.
Dokonując przybliżenia na bardziej zielone obszary mapy, udaje nam się znaleźć lokację idealnie pasującą do naszych założeń.
To powinno być nasze “GoodPlace”.
Fantastyka? Teraz może tak. Te dane są już teraz dostępne w wielu różnych źródłach, ale brakuje serwisu, który połączyłby je w jednym miejscu i zaprzęgnął sztuczną inteligencję do dokonania dogłębnej analizy.
Duże biznesy mają swoje drogie firmy doradcze z wyspecjalizowanymi ekspertyzami. GoodPlace byłoby usługą, gdzie za znacznie rozsądniejszą opłatą małe kawiarnie czy sklepy mogłoby zdobyć informacje kluczowe dla swojej działalności. Prędzej czy później, ktoś dokona tego połączenia. Może nawet z nami.
Powyższy pomysł to koncept agencji Autentika, która specjalizuje się w budowie cyfrowych produktów z obszaru web, mobile i e-commerce. Czuj się swobodnie, chcąc wykorzystać jego elementy w swoich projektach.