Google Glass rozpozna każdy przedmiot dzięki polskiemu recognize.im

Dodane:

Adam Łopusiewicz Adam Łopusiewicz

Udostępnij:

Technologia iTraff Technology, dostępna w API, recognize.im może być wykorzystywana przez każde urządzenie robiące zdjęcia – mówi Arek Skuza, CEO w iTraff Technology. Może to być smartphone, tablet, ale także kamerka samochodowa, Google Glass, robot czy zegarek, który wykonuje zdjęcia – dodaje.

Technologia iTraff Technology, dostępna w API, recognize.im może być wykorzystywana przez każde urządzenie robiące zdjęcia – mówi Arek Skuza, CEO w iTraff Technology. Może to być smartphone, tablet, ale także kamerka samochodowa, Google Glass, robot czy zegarek, który wykonuje zdjęcia – dodaje.

Zespół iTraff Technology, polskiej spółki z siedzibą w Poznaniu i w Teksasie, przygotował technologię, która nie jest zależna od urządzeń. Dzięki temu może swobodnie działać na każdej platformie mobilnej: Blackberry, iOS itp. W czym na co dzień przyda nam się używanie aplikacji recognize.im?

Dzięki niej możemy dowiedzieć się więcej lub sprzedawać więcej – mówi Arek Skuza. Podaje też przykład Knorra. Fascynaci gotowania, dzięki nam mogą zrobić zdjęcie produktów Knorr i sprawdzić jakie potrawy można przygotować. Jeśli do ugotowania ulubionej potrawy czegoś im brakuje, wystarczy, że zrobią zdjęcie i mogą zamówić od razu brakujący składnik – mówi Skuza. W dalszej rozmowie przytacza przykład korzystania z najnowszego wynalazku Google – Google Glass. Także do tego systemu możemy zaadaptować aplikację i z niej korzystać. Kiedy się nam przyda? Na przykład idąc ulicą, po drodze widzę plakat filmowy. Wystarczy, że skieruję wzrok na niego, a na Google Glass uruchomi się trailer z filmem, który reklamuje plakat – tłumaczy Arek Skuza.

fot. flickr.com

Miliony produktów przechowywanych jest w bazach iTraff Technology, a miesięcznie skanowanych jest kilkadziesiąt tysięcy obiektów z wykorzystaniem recognize.im. Obecnie ponad dwa tysiące firm i indywidualnych developerów korzysta z rozwiązania poznańskiej spółki. Skuza chwali się, że zespół pozyskał ponad 20 płatnych klientów, a wśród nich są Knorr, Agora, Edipresse, Winezja czy Lubimyczytać. Zapytany o to dlaczego spółka została przeniesiona do USA odpowiada, że samo przeniesienie niewiele znaczy.

Od dwóch lat konsekwentnie budujemy naszą obecność w USA. Jak wszystkim wiadomo, w USA można zrobić biznes jeśli zna się odpowiednie osoby i zachowuje ciągłość obecności. Wyjazdy na dwa tygodnie z miesięcznymi przerwami niewiele dają, ale już częsta obecność w USA, regularne spotkania biznesowe, zarejestrowana spółka pomagają w budowaniu historii spółki – mówi Arek Skuza, CEO w iTraff Technology.

Efekty przeprowadzki już widać. Zespół iTraff Technology, jako jedyna spółka z Polski, został zaproszony na Advertising Week. Jest to jedno z najważniejszych wydarzeń w Nowym Jorku w obszarze marketingu, reklamy, interaktywności. Spółka ma osiągnąć próg rentowności za pół roku. Dzisiaj dowiedzieliśmy się też, że zainwestowała ponad 400 tysięcy złotych w technologię, która umożliwi analizę produktową w miejscu sprzedaży. Dzięki współpracy z Comarch, klienci przy użyciu smartfona będą mogli zeskanować półki w sklepie, by dokonać dokładnej analizy produktów, które się tam znajdują. Do czego przyda się ta technologia?

Dzięki tej technologii będzie można w szybki sposób sprawdzić czy partner biznesowy wywiązuje się z umowy. Przy pomocy takiego narzędzia marketerzy będą mogli również sprawnie przeanalizować działania konkurencji – mówi Arek Skuza, założyciel i CEO iTraff Technology.

Korzystaliście kiedyś z takich aplikacji jak np. Saveup? Jakie macie wrażenia? Kupiliście jakiś przedmiot za pomocą technologii rozpoznawania obrazów?