Google kupuje AppSheet, platformę mobilnego budowania aplikacji bez użycia kodu

google kupuje appsheet platforme mobilnego budowania aplikacji bez uzycia kodu
Udostępnij:
Google ogłosił właśnie, że kupuje AppSheet, platformę mobilnego budowania aplikacji bez użycia kodu. Już teraz platforma jest zintegrowana z Google Cloud.

Do tej pory AppSheet zebrało łącznie 17 mln dolarów i uzyskało wycenę 60 mln dolarów.

Dzięki AppSheet, Google będzie mógł zaoferować firmom prosty sposób budowania aplikacji mobilnych bez konieczności pisania kodu. System działa poprzez wyciąganie danych z arkusza kalkulacyjnego, bazy danych i formularzy. Wykorzystuje także nazwy pól lub kolumn jako bazę do budowy aplikacji.

Kompatybilność AppSheet

AppSheet jest zintegrowany z Google Cloud, który już teraz integruje się z Google Sheets i Google Forms. Technologia funkcjonuje także z innymi narzędziami, takimi jak AWS DynamoDB, Salesforce, Office 365, Box i innymi. Google zapowiedział, że będzie nadal wspierać wspomniane platformy.

Praveen Seshadri, współzałożyciel i dyrektor generalny AppSheet, powiedział, że istnieje wielki potencjał do integracji narzędzia np. z G Suite i Androidem. Seshadri chce wykorzystać akwizycję do połączenia AppSheet i Google Cloud w takich dziedzinach jak usługi finansowe, handel detaliczny oraz media i rozrywka.

Żadne proste narzędzia do tworzenia kodu, nie zastąpią specjalistycznej pracy programistów, ale dadzą firmom możliwość stworzenia czegoś na miarę własnych potrzeb.

Google przejął Typhoon Studio

Akwizycja AppSheet to nie jedyne przejęcie jakiego w ostatnim czasie dokonał gigant z Doliny Krzemowej. W zeszłym roku pisaliśmy, że dział gier w chmurze Google przejął w grudniu 2019 r. kanadyjskie Typhoon Studio.

Twórcy Typhoon Studios to Reid Schneider (były szef produkcji Warner Bros. Games Montreal) i Alex Hutchinson (były dyrektor kreatywny Assassin's Creed III i Far Cry 4). Pierwszą grą studia będzie Journey to the Savage Planet.

Spółka rozpoczyna poważniejsze inwestycji, aby konkurować z innymi właścicielami platform, takimi jak Sony, Microsoft i Nintendo.

Google zadebiutował pierwszą usługą gier w chmurze z 22 meczami w połowie listopada ubiegłego roku. Na platformę nadal są dodawane kolejne gry.

Także w ubiegłym roku koncern rozpoczął cykliczną konferencję GameCamp, poświęconą tematyce rozwoju gier mobilnych i zarabianiu na nich. Google jest również fundatorem stypendium Gaming Scholarship dla młodych twórców gier komputerowych.