Grab zrealizował miliard podwózek. Azjatycki konkurent Ubera chwali się wynikami

Dodane:

Adam Sawicki, Redaktor prowadzącyRedaktor prowadzący MamStartup Adam Sawicki

Udostępnij:

Rynek podwózek w Azji Południowo-Wschodniej należy między innymi do tamtejszego giganta aplikacji Grab. Jej twórcy właśnie pochwalili się statystykami i zdradzili, że zrealizowali miliard przejazdów.

– To, co dzisiaj osiągnęliśmy, zawdzięczamy tym, którzy w nas uwierzyli. Dzięki waszemu ciągłemu wsparciu i zaangażowaniu naszych kierowców, jesteśmy przekonani, że kolejny miliard zrealizujemy nawet szybciej – napisali w oficjalnym komunikacie przedstawiciele azjatyckiej aplikacji do podwózek Grab. Dodali, że do osiągnięcia tego milowego kroku przybliżyło ich 66 podwózek zrealizowanych 26 października nieco po godzinie 19:34.

Okazuje się, że wówczas 66 kierowców Grab z 7 krajów, w których działa spółka, rozpoczęło kursować dokładnie o tej samej porze. Przy tej okazji przedstawiciele firmy z Azji zdradzili kilka szczegółów dotyczących tych 66 przejazdów. Oto one:

Grab ruszył w Malezji w 2012 roku i po pięciu latach działalności funkcjonuje w 142 miastach na siedmiu rynkach w Azji Południowo-Wschodniej, gdzie codziennie obsługuje 68 milionów pasażerów. Jednak na początku jego twórcy nie spodziewali się, że aplikacja do podwózek zyska tak dużą popularność i planowali nawet opracowanie rozwiązania służącego tylko do realizacji bezpiecznych przejazdów. Z czasem nabrali rozpędu.

– Wracając do czasów, gdy nasi założyciele byli na Harvardzie i opracowali w 2011 roku biznes plan, zamierzali w pierwszych 19 miesiącach pozyskać 3 tys. kierowców i 11,550 pasażerów na koniec trzeciego roku działalności – piszą przedstawiciele spółki. Dodają, że obecnie Grab zrzesza ponad dwa miliony kierowców, którzy dzięki współpracy z platformą do podwózek zarabiają na godzinę do 55 proc. więcej niż wynosi średnia krajowa.